Marsas smarriga fläskfilé


Ska börja med o tacka för grattis hälsningarna. Var förbi Anka på kvällen och hämtade en film, The Messengers!! Huja då jag visste inte vad jag lånade. Jag e ju typ skit rädd för skräckisar så jag slutade titta efter 15 minuter eller så. Nu sitter jag här och håller ett öra på filmen o vrålar, vad händer, vad händer :) mycket bättre så. Ni vet Anka är noga med födelsedagar o hon brukar inte komma glömma bort en. Men idag glömde hon faktiskt mig! jag passade på att påminna henne förstås (retades lite) o se väldigt sårad ut. Hon tyckte jag var jätte taskig, vi skrattade så hon till slut grinade en skvätt och skyllde på Mange. Men du e förlåten Anka, lovar :))

Här kommer receptet efter Eiras begäran

ca 6 personer                         Ugn 225 i ca 20-30 minuter

2 st fläskfilé
2 burkar creme fraishe
4 dl grädde (funkar fint med Mildas 4% grädde)
2 tsk sambal oelek
1 burk soltorkade tomater
1½ dl kinesisk soya

Rensa och skär upp fläskfilén i ca 1 cm tjocka skivor
Lägg dom på en ugnsplåt
Hacka de soltorkade tomaterna och strö över köttet
Häll upp creme fraischen i en skål, vispa ordentligt
Häll i grädden, vispa ordentligt
Häll i soyan, vispa som tusan :)
Sätt i sambalen o nu räcker det med en vanlig liten vispning

Häll såsen över köttet och sätt i ugnen.
Anledningen till att jag skriver vispa ordentligt är för att såsen vill till att skära sig lite annars. Jag brukar köpa Ontinens (el vad dom nu heter)  potatisgrateng, skära i lite purjo, krydda med svartpeppar och lite vitlökskrydda (slat är redan i), skit gott

Jo glömde säga att jag använder aldrig hela burken soltorkade tomater för dom e rätt starka i smaken. Jag sätter ungefärligt halva, kanske lite mer.

Smaklig måltid mina vänner

Kommentarer
Postat av: eira

De där lät ju rikitgt gott!! Jag vart lite fundersam över "vispa som tusen" - tur du förklarade...*flin* Detta ska testas vid tillfälle och grattis på födelsedagen - en dag i efterskott! 23? eller vart de 24 nu?

2007-09-24 @ 06:54:10
Postat av: Anna

Ok Eira, jag erkänner, de va 25!!!

2007-09-24 @ 11:42:33
Postat av: eira

Men kära nån - börjar du bli gammal??? *asg*

2007-09-24 @ 15:56:26
Postat av: Anka

Min kära vän,har ännu sååå dåligt samvete.Hur kunde jag glömma din födelsedag.*grinar en skvätt igen*
Och det känns ju ännu bättre nu när alla vet hur värdelös kamrat jag är....föööörlåååt ...
Men ska nu ialf sjunga till dig..."pieni noki poikaa vaan, uunin piippuun kaatoaa..." det var enda sången jag och syrran kunde sjunga när våran pappa eller mamma fyllde år, men det är mycket kärlek och känslor i det.GRATTIS VÄNNEN!!!
Vi ses imorn....kramz

2007-09-24 @ 22:26:37
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: Henrikzahra

Spirits are speaking in my dreams and other ways

2009-10-05 @ 11:08:27
URL: http://henrikzahra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0