Nu har det blitt kväller

 
Jahaja, nu sitter jag här igen och klockan är som vanligt rätt mycket. Idag har jag rivit bort de gammla plattorna som var vägg tidigare, en grymt tjock platta så att bara reglarna syns från köks sidan. Sen är det en massa el kopplat i väggen så jag vågade inte fortsätta...... inte så snyggt med krulliga dreads ifall nått går fel :D

Förutom att jag bara har kök i tankarna just nu så har barnen varit jätte snälla och tålmodiga med mamma när hon rivit och stått i. Fast de kanske inte törs annat när man står och ser vild ut med en hammare i handen :) Rasmus har haft frilufts dag i dag med sin avdelning i Riekkola och han säger att han haft en jätte rolig dag. Savannah verkade också var nöjd med sin vistelse på dagis idag.

Men nu så kommer bilderna, jo ursäkta stök och bök och öppna skåpdörrar!

Så här ser den vägg ut som ska bort
Väggen som ska rivas


På andra sidan om spisen såg det ut så här där de "grymt" tjocka plattorna var
Väggen som ska bort


Väggen där diskbänken är. Kylskåp och frys kommer att flyttas.....
Ena väggen


.....på denna vägg som nu är klar för tapeter :)
Väggen mot hallen


Detta är väggen med fönster som ska bli fond vägg
Fönsterväggen, ska bli fondvägg


Här har jag hunnit riva fram till reglarna
När bara reglarna e kvar


Så här såg köket ut innan vi började (den vägg som ska bort)
Köket med kaklet i bagrunden

Hmmm, ett litet hum om hr det såg ut, färger o sånt ser man nog bakom
dessa pang brudar :D



Danne blev lite nöjd när han kom hem från jobbet och såg vad jag gjort. Det blir ju lite mindre för honom att göra nu. Imorrn kommer köket, ska bli så spännande. Då är allt här, och det är bara att växla in på en högre växel.

Ha det gott mina vänner och natti natti

Kommentarer
Postat av: Anka

Guud vad kul att du nu oxå har en blogg!!! Fast jag är i det stadiet nu att jag har slöat till mig med uppisar :)
Herre jessus vad ni har och göra är då inte avis ännu på er....Hoppas att köket kommer idag och att gubbarna bär ner det i källaren...Ha en bra "rivar" dag och var försiktig med hammaren...Kraaamz

2007-09-06 @ 08:11:22
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: Anna

Hallo Anka
Jodså köket kom, men tror du det kom ner i källaren. Nähdå precis innaför ytterdörren. men det bloggar jag om lite senare ikväll. Nu ska jag fortsätta riva från andra sidan :)

2007-09-06 @ 12:56:24
Postat av: Irina

Heeej! :) Vad kul att du oxå skaffat blogg! :)
Snyggt verkar d bli i köket oxå, men vilket jobb!! :)

2007-09-06 @ 20:03:47
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: Thorstella

Great work! It very impressive. Your web site is helpful. All the best!

2010-02-11 @ 13:44:58
URL: http://thorstella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0