Nu är det sommar igen

Det har ju varit jätte härligt den sista veckan här upp ialf. Inte så mycket sol men varmt, konstigt varmt för årstiden. Var ute och knallade efter 19 igår med Kattis och det var ännu 20 grader varmt! Jag klagar absolut inte, det är härligt så länge det varar.

Igår när jag kom hem från jobbet så var Ellen ute, satt på taket till sin bur som vanligt. Hon har börjat bli så gosig, hon rensar mitt hår, petar bort mina skorpor (och vi som jobbar där jag gör kan ju ha en del små sår) rensar mina ögon, kan ju finnas nått skräp där. Kollar i munnen, pussar. Hon är så fin. Nå vi tog ner henne och kolla tv med oss. Hon busade med en filt jätte länge, vi klappade och mös med henne. Hon är verkligen jätte fin. Hon är ännu lite reserverad för Danne, men hon är ju tjej ägd och de förra ägarna, Lasse, höll aldrig på med den sa dom. Det där med gojor var inte hans grej. Det var Gunillas goja och det märks att tjejer är det hon tyr sig till ....... eller till MIG, ler stolt här vid tangeterna. He he Danne är lite ovan att nått djur tyr sig till mig först, de brukar vara Danne de liter på i första hand. Men några av djuren här hemma har faktiskt valt mig istället :)

Jo tack alla för ert deltagande, ooops vad det lät högtidligt, med oss ang Irina. Rasmus har börjat repa sig, han pratade lite om henne ännu igår morse. En ny råtta blir ju aldrig Irina sa han. Nä sa jag det blir det ju inte men vi kan nop säkert tycka om henne lika mycket som Irina ändå. Men det jäkliga i det hela är att det är tydligen svårt att få tag på hel nakna råttor och det är det jag vill ha. Råttor med päls av olika slag har jag haft sen början på 90 talet av och till. Vi har till och med haft en rysk råtta (blå nånting hette den) med stamtavla :)

CU

Kommentarer
Postat av: Pia

Härligt att ni har fått en dos värme igen.. samma här i Umeå.. Tycker det låter väldigt spännande med en så stor fågel rörande sig fritt i huset :o) Vi hade två råttor ett tag men vår hund slickade sig om munnen varje gång hon såg dem så :o)... vi kunde inte riktigt ha dem lösa så mycket som vi hade velat.. I morgon är det veteranbilsträff med loppis och grillning mm.. Hoppas på fint väder eller uppehåll åtminstone.. Ha en skön lördag kväll! Kram!

2008-08-16 @ 20:47:20
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Åsa

Måste komma förbi igen och se henne när hon är lös, och kanske kanske jag vågar klappa henne. Man har ju liiiite respekt för den stora näbben. Charlies ser ju ut som en liten kanarienäbb i jämförelse. Hur jobbar du ? När är dina tre lediga dagar ??

2008-08-16 @ 22:33:48
URL: http://tornin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0