Snickar arbeten

Dags att uppdatera lite. På lördag var jag på loppis hos Eira, fick faktiskt sälja lite grann :) Det var skit roligt, man träffade mycket folk, vi hade kul och fikae i massor. Vi har bestämt att ha en ny i Oktober nångång.

Jag har försökt mig på att snickra återigen. Vi ska ju börja göra om Savannahs rum till goj rum. Men till saken hör att vi köpte i höstas en jätte fin säng till Rasmus som kommer att behövs så småningom. Jag har funderat av och till på var jag ska förvara den under tiden. Igår kom jag på den geniala idén att sätta in den i sovrummet. Sagt och gjort jag började skruva ner den, Danne kom hem på lunch och hjälpte mig, tackar för det, för den är jätte krånglig att ta ner. Sängen är sån som man kan ha "slafen" upptill eller nere. Jag vände nu på steken och satte sängdelen upp igen, sedan skulle jag göra en sängdel nertill så det blir en våningsäng av det, smart va.

När jag gör nått ska det göras nu, helst igår. Sagt och gjort, var och köpte ett ribbbotten, hittade ett billigt på Jysk, för långt men grannen, Stefan han har en massa apparater som man kan göra massor med. Tänkte att han har nog nån bra såghistoria som man enkelt kapar alla blankor på en gång med (dom var ihop buntade) och det hade han. Sen tiggde jag till mig lite regelvirke av honom när jag ändå stod där och fjäskade röven av mig :) Hmmm, de skulle ju sedan oxå kapas så jag fick återvända till staketet. Inte för det, såga kan jag men inte rakt!

Oj vad jag hade mätt bra, reglarna passade perfekt, började att skruva fast dom, tog rediga lååånga skruvar som säkert skulle hålla, det gick skit bra de första två cm med skruvdragaren, det här var ju enkelt tyckte jag, bara att skruva på. Jo vad händer, skruvdragaren orkar inte så jag fick börja dra fast dom för hand, skit tungt var det, jag vred för kung och fosterland bara för att måsta lämna två skruvar med typ 2 cm kvar och två som jag bara fått i 3 cm! skit irriterande.

Men jag gav inte upp hoppet om min möbelsnickar karriär för det. Tänkte att jag skruvar fast mitt fina nykapade ribb botten och stöd benen under reglarna (jo, hade nog tänkt på det med så det inte börjar svikta) färdigt så behöver inte Danne göra det. Då har han bara några skruvar att dra in sen. Lade ribbottnet på plats och vad händer, dom trillar rakt emellan reglarna, jag har kapat för mycket!!!!! Då började jag söka motorsågen, sängen kunde få bli kaffeved istället en mycket bättre idé. Jag kan ha madrasser åt ungarna på golvet, funkar bra det med, tar ingen nämvärd plats och så.

Gick ut och sög i mig en cigg på en halvminut i ilskan. Gick in och spikade (jo nu spikade jag, var förbannat less på skruvar) fast ett stöd ben under den regel som satt sämst fast. Vrålade till Jonte att genast bära upp extra sängen från källaren, tröck in den där under och sa till Rasmus, se vad bra det blev!

Danne kom hem och skådade med kritiska ögon mitt snickrande och tröstade mig med att mitt ribb botten kommer att funka när vi sätter reglarna på insidan av stolparna, jag hade sattiti dom emellan och givtevis blir det ju 4 cm bredare då. Men denna natt fick det bli extra säng att sova i, gör om det idag. Så kan det gå ibland när jag ska snickra. Har gjort ett datorbord en gång, pratar vi räta vinklar så kan man undra om jag har flaskbottnar till glasögon men pratar vi funktionallitet så jo det funkade ända tills vi inte behövde det längre.

Sedan då. Jo Ellen har badat bastu med mig. Här i huset har vi en del djur som gillar det. Meja älskade bastun, sen har vi haft katter som oxå badat. Nu var det Ellens tur att prova på det finska bastu badet. Hon var inte rädd eller arg men inte så där jätte förtjust tror jag. Kastade ju givetvis inte mycket ånga, bara en lite puff här och där. Så här såg det ut. Bilden är inte så bra, linsen immade och sen är inte belysningen den bästa heller. Men nog syns det väl att hon är i bastun?


Från hemmalivet till nått helt annat. Läste aftobladet innan jag började att blogga. Jag gillar ju Filip och Fredrik. Och igår har det tydligen varit någon presskonferans där de varit dyngraka. Fallit och sagt dumma saker osv.


De håller på att göra en serie om att vara full på jobbet så orsaken var den. Men det har skapat skandal inom tv branchen. Man ser ju om bildrna är från igår att de är ordentligt packade.


Men anledningen att jag skriver om detta är att de frågat tv folket vad de tycker om att de var så fulla. Och jag gillade Robban Aschbergs svar, kan riktigt se och höra honom svara. Kopierat från aftobladet på nätet

Så tycker kollegorna om händelsen

Robert Aschberg, nominerad för TV 3:s "Insider":

- Jag har ingen synpunkt på det. Jag har själv varit dyngrak flera gånger.

Han är bara för skön Aschberg. Sen hade de tagit upp fler skandaler med dom. Men jag vet att jag kollade nudist programmet de gjorde. Det står att han strippade till helnaken. Men han skulle delta i en show där de var, det var därför han gjorde det. Och han var inte helnaken. Har för mig att han hade string och enorma gummistövlar på :)
Bilderna är tagna från aftonbladet, sätter med en länk så ni själv kan gå in och läsa artikeln.
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article3079819.ab

Avslutar med en bild på ståtliga Ellen



Howdy folks


Kommentarer
Postat av: Åsa

Ha Ha Ha Ha, hade velat se dig när du tog din lugnande sticka på bron, kom röken ut ur öronen ? Fniss. men det blir nog säkert bra ska du se. Hon är så vacker eran Ellen ... var stolt. Har varit på kurs idag i Luleå och åkte BUSS hem ....!! Åkte med en av cheferna dit på morgonen men hon skulle ju hem till Umeå så jag fick snällt sätta mig i bussen men det gick bra det med.



Vi hörs !!

2008-08-12 @ 19:27:22
Postat av: Pian

Herre gud, vad jag skrattat!! hade velat vara en fluga på väggen i erat sovrum när du höll på att "snickra" men skam den som ger sig!! Jag kan se dig framför mig hur du härjar med sängen....oj, oj

2008-08-13 @ 07:02:11
Postat av: Pederfrida

really good site!!

2009-07-15 @ 10:42:56
URL: http://pederfrida.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0