Julen är över

... för denna gång kan man väl säga. Jag har jobbat hela julen, gick av igår. Så nu har jag 3 härliga dagar av ledighet framför mig. Ska ägna denna dag åt att plocka undan leksaker, kläder som ligger överallt, tvätta, dammsuga litegrann och städa till gojorna (som jag inte hann innan jul). Skulle ha städat till dom dan innan men det blev ändrade planer så jag får ta det nu. Sätter in lite bilder från julen lite senare.

Julen gick lungt till, vi var hos syrran på kvällen. Tomten delade julklapparna, vi satt en stund och for hem. Ungarna vill hinna leka lite med de nya grejsen innan bedtime. Dan där på hade vi lite släkt fika ihop, bytte skift så jag hann göra mina timmar på morgonen istället. Det var trevligt, det pratades och sjöngs lite, fikade osv. Sen for jag och alla mina systrar hem till mig och sjöng lite sing star :) skit kul. Det är ju lite annat än karaoke, man ser hur tonerna ska tas och får poäng där efter, så det blir ju lite tävling i det hela och alla är vi ju tävlings människor vare sig man vill eller inte.

Småttingarna åkte med Bejan till kära mor i Neistenkangas igår. De for redan efter 10 och kom hem först vid 20. Så de var lagom trötta när de kom hem. Jag passade på att sjunga lite när jag var ensam här. Danne på jobbet, och de två stora var heller inte hemma :) Köpte tre skivor till av Petra, svenska schlager, party hits och legends, många bra låtar. Det var allt från 40 tal till Pink.

 Nä nu ska jag börja med att utfodra gojorna, sen ska de duscha och när de torkat börjar jag att städa inne hos dom. När man duschar Ellen skulle man behöva regn kläder. Hon älskar att duscha så hon viftar , flaxar och skvätter som en galning. Man är hur blöt som helst när hon e klar.
Tintin sitter som vanligt med och bloggar, tuggar på mina fingrar, klampar över tangentbordet så det är en massa suddande här :) så det är nog bättre att avsluta här.

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Pia

Jaså du.. du tjuvtränar på Sing Star!! Vet dina "motståndare" om det?? :o)

2008-12-27 @ 16:14:18
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Mia

Låter som ni hade mysigt fast du jobbat mycket.

Kramiz

2008-12-28 @ 00:24:59
URL: http://repos.blogg.se/djuren
Postat av: Pian

Sätt inte in några bilder på oss när vi sjöng.....tack!!

2008-12-30 @ 11:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0