Julstökar

Hur går julstöket för alla då? Här har det varit ganska lungt ändå. Har gjort undan mellan arbetspassen. Bakade en omgång lussekatter till efter jobbet igår, vilket betydde att själva utbaket började vid 23.30. Men jag är ju vaken till 01 och 02 varenda kväll i princip så det spelar ingen roll, då är det lika att göra nått vettigt av tiden istället. 

Idag ska jag städa litegrann, läste på Pias blogg att hon varit så flitig och riktigt storstädat. Jag tänkte dammsuga, torka damm och skura igenom över våningen bara, pojkarnas domäner i källaren får de hålla reda på själv!! Imorgon ska vi städa gojburarna så de har julfint och så ska jag ta det värsta i hela huset, städa och rensa i småttingarnas rum. Och det värsta är att de är hemma och övervakar vad mamma slänger. Ni vet en gammal kartongbit eller sten, rivningsrester från huset kan vara väldigt viktiga saker för Rasmus.

Tintin sitter och parar sig med ina fingarar när jag skriver och det blir bara fel här, bannade bajspippi!!! Nä hon är rätt söt ändå :) Hon är ännu lika envis, det är bara jag som kan ta i henne, alla andra biter och och blir nästan bara mer och mer otrevlig med dom, hehe.

Imorgon kommer min systeryster från el stockholmo och blir här i en vecka ungefär. Och jag jobbar nästan hela tiden och jobbar inte jag så jobbar Danne. Nå en dag, nästa söndag är vi lediga ihop så då får vi väl försöka passa på att umgås lite med varann allihop.

Untill next time

Kommentarer
Postat av: Pia

Det där med att slänga grejer; det får man göra i smyg!! ;o)

Ha så kul med systeryster!

2008-12-21 @ 15:26:03
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Linda

jo här stressar jag på som aldrig förr.... städar o donar samtidigt som jag har rullat köttbullar, gjort jansson, kålrotslåda,,, bjöd in svärmor,svärfar, petra och theo på middag och tyckte att det blir nog inte alls stressigt,, ack så jag bedrog mig.... skickade jag tommi till affären med några muttranden och sen kom han hem och satte kassen på bordet och frågade -Hur är det med "Gestapo" då?? .... så här är allt lugnt! hahaha =)

2008-12-21 @ 16:37:47
Postat av: Mari (Tintins ex-matte) ;)

Haloi!!

Det är ju så konstigt med jul...alla "stressar" med städningen, julklappar, maten, men ändå är det såååå roligt o få "stressa" lite inför jul.

Men du har ju sååå stor familj med alla barn och djur..kan tänka mig att det är mycket som händer hos er vid jultiden :)

och det där vad du skriver om Tintin...jag vet PRECIS vad du menar. Det var alltid bara jag som fick vara nära henne och andra fick lära hur det känns när hon biter...det som är så roligt är ju det att Tintin är inte ens rädd för stora hundar, ingenting, det är hon som är "The King" :) hahaa Tintin är såååå skööön...Hälsningar från ex-family :)

JULKRAMAR!!

//Mari

2008-12-22 @ 22:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0