Speciellt till Mari och Rauno

Här kommer en speciell jul hälsning från mig till min ex matte och husse.

Jodu gammel matte, här i huset har det varit full fart och sent på nätterna. Det har gjorts små runda bruna saker som åkte in i ett skåp och efter en stund började det lukta gott. Sen har hon nya matte gjort nått annat som också åkte in i samma skåp och det fick jag smaka, jätte gott var det :) Dom har prasslat med papper och slagit in en massa saker i det. Jag fick vara med en stund men det var ju så kul med allt papper så jag ville ju hjälpa till men när jag tuggat i mig av pappret några gånger åkte jag in i buren!! usch det var oförskämt tyckte jag, så jag satt där och surade ett tag.

Igår kväll skulle du varit här. Mattes systrar kom hit och tydligen har matte fått nått som hette Sing star, dom stod och gapade i två svarta runda pinnar som tusan!! Vi,  jag och mina gojpolare skulle också vara med och sjunga med dom men vet du vad matte gjorde då? Hon drog för draperiet och gjorde natt åt oss. Visst var det väl taskigt? Ellen den jätte blå gula pippin, hon hade nog kunna överrösta dom när som helst. Vi tyckte nog det låtit bättre ifall vi fått vara med, dom lät som kråkor konstaterade vi i burarna. Fast vi hörde dom tjoa och gapa nått om bra poäng :)

Annars så mår jag jätte bra, jag är ute varje dag med matte. Hon är bäst, ja husse kan jag gå till ibland men bara för att rusa upp och bita honom i örat, skit kul hehe. Du skulle se så han svär. Nä de andra ska ge tusan i att störa mig när jag umgås med matte för då blir jag jäkulens så sur, då kan det vara rätt åt dom att jag provsmakar lite på dom :)

Hoppas ni kan komma och hälsa på mig och träffa mina nya polare. Jag är den enda med eget rum här i huset. Matte tyckte jag kunde prova gå in med den stora blågula men det tyckte inte jag så jag tog mig ett nafs MEN det skulle jag nog inte ha gjort för du skulle se hennes näbb!!! Det är fusk den är säkert 5 gånger så stor som min! Undrar varför hon har så stor, varifrån har hon fått den. Måste googla på det. Vid datorn sitter vi ofta, men när jag ska skriva tycker matte att jag lägger mig i och föser mig upp på axeln igen.

Ha det gott matte Mari och hälsa till gammelhusse från mig



Julkramar och pussar /Tintin

Kommentarer
Postat av: Mari & Rauno

Vad roligt att ni har haft sååååå mycket o göra...allting lät ju jätte roligt :)

Jag är jääätttte glaaad att du har fått många nya kompisar och trivs så bra!!! Vi kommer o hälsar på när vi kommer till Happis, det lovar jag!! Vi alla saknar dig, men speciellt Nike. Han tycker det är så tyst o ibland nästan tråkigt utan lilla-Tintin som han tyckte så mycket om :)

Hälsa hela familjen och skriv gärna mer då och då vad du har gjort o sååå...ex-matte läser varje vecka vad som händer där!!

PUSS O KRAM kära-lilla-Tintin!!

/Mari

2008-12-26 @ 18:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0