Storm

Det är utfärdat klass 3 varning här uppe, det innebar (läst i kuriren)
Klass 3: Mycket extremt väder väntas som kan innebära stor fara för allmänheten och mycket stora störningar i viktiga samhällsfunktioner. Allmänheten uppmanas att följa upp ny information på internet, radio eller TV.
Längs kusten förväntas allmänt stormbyar på 25 sekundmeter men sträckan mellan Luleå och Haparanda befaras drabbas än hårdare - där varnar SMHI för vindar på 30 sekundmeter.
Vädret förväntas skapa stor oreda och fara för både liv och samhällsfunktioner (se faktaruta). Det kan innebära att det el- och telenät slås ut och att det är förenat med stora risker att färdas med bil på vägarna, till och med att vistas utomhus.

Var ut igår kväll sent och plockade in sånt som kan blåsa iväg. Då hittade jag två blomkrukor som jag glömt kvar sen sommaren och vet ni de hade knoppar!! Först trodde jag de bara frusit eftersom de var gröna ännu men sen såg jag knoppar, helt otroligt va!! Jag fotade dom med mobben, slänger in bilder när jag blir ledig igen. Men har mina skift nu så det får vänta.

Blåser gör det utav bara den men inget värre än så länge. Det skulle kulminera vid lunch tid så får se......

Gott Nytt år på er alla

Kommentarer
Postat av: Åsa

Samma här, har varit och plockat in div grejjer och jag hoppas jag slipper jaga kaniner .. he he he att buren håller ihop OM det nu blir ett himla väder. Gott Nytt År på dig ! Ha en trevlig kväll. Här blir det lugnt, den andra generationen har fått ta över alla såna här övningar :-) Kram

2008-12-31 @ 12:36:57
Postat av: /B

Det blåser ju inte så farligt som man trodde att det skulle ... Som tur är!

Gott nytt år!

/B

2008-12-31 @ 16:05:16
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/
Postat av: /B

Javisst är det jag!

:-)

/B

2009-01-01 @ 01:15:03
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/
Postat av: Pia

Hur blev det med stormen? Det blåste som satan i Piteå på nyårsafton. Var glad att vi kört upp kvällen innan!! Hade kanontrevligt och kom hem igår kväll.. Skönt att få vakna upp hemma på morgonen!!

Kram!!

PS. Guppy-hotell.. va gulligt!! :o)

2009-01-02 @ 13:17:08
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Hej Wiccan! Det stämmer så bra så! Har du någon mejl jag kan nå dig på? :) Så kan vi "snacka" där i stället. :)



Hoppas allt är bra med dig!? :)



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0