Ur barnamun

Jahapp då var deet dags för en uppdatering igen. Anledningen till att jag inte bloggat är för att jag varit så himla sjuk. Dagarna har gått rätt bra, jag kände mig nästan frisk men när klockan började bli runt 20 ja då jävlar var det som om någon slog mig med en hammare i skallen. Jag blev helt nerklubbad, i slutet på förra veckan trodde jag allvarligt att jag närmar mig döden med storm steg. Så jag har helt enkelt inte haft ork. Och detta pågick i över en vecka!!! Är ännu heller inte helt kurant.

Måste bara nämna några roliga saker barn kan säga.

Under kvällsfikat nu ikväll så började vi prata om tomten som säkert många gör i dessa dagar. Rasmus sa att han skulle då vara verkligt snäll nu. Tidigare på eftermiddagen hade vi några diskussioner han och jag, han bad mig vara tyst, han sa att om jag inte var det så skulle han då slå mig, han svor åt mig osv. Så jag frågade om det, var tror du tomten säger om att du sagt så? Han blev tyst och funderade lääääänge, så säger han
-Men vet du vad jag hört på tv idag? Jag hörde att tomten arbetar nu, han är upptagen med att inspektera julklappar i sin verkstad så han hörde nog inte för han jobbar :)
Började att småflina för mig själv så jag sa att - Jo nog kan det ju vara så förstås att han jobbade då och inte hörde.


                        Rasmus snögubbe

Nä det väl var dags för sängen så hade de två en liten diskussion om hur de skulle sova. De kom fram till att de båda ville sova brevid mig, trotts att Savannah redan låg i sin egen säng. Såg hur det knakade i Rasmus för att komma på hur han skulle få sin lillasyster att välja att sova brevid pappa istället ..........................
Vet du säger han -Pappa är mycket skönare för han har hår!!!!
Vad menar du frågade jag?
- Ja han har ju hår på magen och ryggen och benen:D

Han tyckte han hade kläckt världens idé och la sig nöjd bland kuddarna :)
Här står han stolt brevis sin egenhändigt gjorda snögubbe

Om ni undrar vad det är som pinkar på snögubben så är det Kurt :)

Bloggar vidare ikväll om jag hinner. Tar det imorgon annars har lite bilder på myshörnan som är klar.

CU

Kommentarer
Postat av: Johanna

Anna, jag måste då säga att du har för söta barn. :) flinar fortfarande lite hur otroligt smarta barn är. :)



Sen vet jag inte om du såg ljuset som var bredvid Rasmus!?! Undrar vem som står där med honom. :)

2008-12-03 @ 23:42:18
URL: http://akiralipton.blogg.se/
Postat av: Pia

Good to have you back!!! :o)

Tänkte på samma sak som Johanna, vem har ni på besök bakom snögubben? Om du läste mitt inlägg om Hjärtklappning så vet du att jag oxå hade besök igår.. ;o)

Är det influensan du haft? Krya på dig ordentligt..

Kram!

2008-12-04 @ 08:02:52
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Pian

Ja, någon står bakom Rasmus!!

2008-12-04 @ 08:56:17
Postat av: Pia

mailadressen stämmer än.. Du får självklart den nya vad det lider.. Nu ska jag gå in och läsa ditt mail.. Tack för tipset med bloggadresserna. Så långt hade jag inte tänkt..hehehe..

2008-12-04 @ 11:35:21
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Irina

Vilkn smart unge :) Klart jultomten har fullt upp i verkstan nu, det fattar väl alla att ha bara kollar på oss de dagar vi ÄR snälla ;-) Så resonerar iaf jag :) Ja, vad är det för ljus bredvid Rasmus?

2008-12-04 @ 14:53:27
URL: http://carwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0