En bra dag

Nu när det blivit lite över midnatt och jag sitter och funderar på dagen som varit så tycker jag att den varit jätte bra. Vi var till logopeden med Rasmus till att börja med, det var väldigt givande. Vi fick övningar hem, lite tankar och funderingar om vad vi ska träna på och hur osv.

På efter middagen for vi hela familjen på IKEA och käkade, det var väl det som var mindre bra idag då. Colan smakade avslaget, ingen kolsyra och en lite mögelaktig smak. Maten var små kall och Jonte och Dennis fick gå och köpa korv efteråt för de blev inte mätta! Men Ok de är tonåringr och äter som hästar :)

Väl hemma så startade de vanliga sysslorna, ut med hundar, plocka undan, Danne tömde diskmaskinen (hehe mamma la sig på soffan.....sköööönt) Sen var det natta ungar, återigen plocka grejor. Men det positiva med kvällen var att vi började äntligen att flytta på det stora akvariet. Vi har sedan länge bestämt att det ska till vardagsrummet, Exos bur ska vid altandörren men det har inte hunnits med förrän idag. Det blev riktigt bra. Lite mysfaktor med akvariet, Exos bur är svart så den smälter in och man märker den knappt. Och det bästa av allt, mitt vardagsrum börjar se ut som ett vardagsrum igen :)

Som en bonus på dagen så kom Anka förbi och vet ni, hon satt faktiskt här riktigt länge, babblade och drack kaffe. Och lite Anka troget när vi bar runt på akvariet, dirigerade hur saker och ting skulle flyttas :)  Tackar för hjälpen Annika. Sen vad som är bra med hundmänniskor är att de just är hundmänniskor. Alla andra blir stressade över våra rottisar, de är påflugna och burdusa, de manglar sig fram och ser till att de får hälsa. Men som Anka sa idag, du behöver inte säga åt dom, jag gör det själv. Men det är nått man bara gör i förbi farten, jag ser när de börjar bli jobbiga och så blir det  -nå gå härigrån nu.

Jag funderade faktiskt igår kväll lite över det, våra hundar är glada, de tycker om människor. Men bara för att de är stora och tunga så kör man bort dom. Det går ju inte att undgå dom direkt. Hera är det sällan nån som kör iväg. Ok storleken är väl lite avgörande. Men de är ju precis lika lyckliga som hon när det kommer någon och vill visa det, precis som Hera gör. Och så blir de bortkörda för att de är stora. Jag kanske sårar dom. Nä nu är det slut med det. Så nu ni alla som kommer till oss, nu blir det ändring på torpet. Nu blir det en hälsa på rottisar stund innan ni kommer in i huset :D

Ha det gott and CU soon folks

Kommentarer
Postat av: MorsanBaloo

Foton Anna, foton! :)
Gärna före o efter bilder.
Ang rottisarna, *hujja* låtsas som att jag inte läste det, blev rädd bara av tanken på hälsande jättebauta vovvar. ;)

2008-01-29 @ 07:58:00
URL: http://www.morsanbaloo.blogg.se
Postat av: anka

skrattar till din anka berättelse...hi hi kände mig lite som en komandorska...ha ha ha Och era rottisar är ju för goa fast liite tungt blir det ju att ha en i famnen :)Håller med dig om att alla som kommer ( förrutom Fia...) måste ha en hälsa på vovvar stund!!!
Det blir såå fint hemma hos er när allt blir färdigt.
Kraamz

2008-01-29 @ 15:10:36
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: Irina

Kul när man får perspektiv på det där m stora o små hundar...förut tyckte jag att rottisar var sååå stora, men nu har man ju en gen klumpeduns hemma, som tar plats, så jag tycker inte att de är sååå satora längre. Å andra sidan såg jag bilder på Arracks kullsyrra o mamma o syrran var lika stor som mamman...o arrack os yrran är ung lika stora...o Arres mamma är ju STOR...så med fasa insåg jag att Arrack nog inte är så liten längre som jag tror....... Man blir väl hemmablind antar jag...
Men summa sumarum: jag hälsar gärna på dina rottisar innan jag kliver in :)

2008-01-29 @ 19:41:38
Postat av: Irina

Var det därför du såg så överraskad ut när vi sågs på stan?? :)

2008-01-30 @ 15:58:29
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: Tösen

Visst är det upp och ner-vända världen nu.
Vädret skrämmer en lite faktiskt.
Men man hoppas på att det ska börja stabilisera sig lite och bli som man är van vid istället.
Ja, du hade nog trivts här nere :)
Tack för hjälpen ang. den frågan mamma ställde till dig på jobbet för ett tag sen. Nu kan jag pusta ut och behöver inte vara orolig för nån aska nå mer. Tusen Tack!:)
Ha en bra kväll/natt (såg att klockan var rätt så mycket)
Kramar från Tösen
Gubben hälsar tillbaks.

2008-02-02 @ 00:06:11
Postat av: Sanna

*Garvar* Håller med dig! Det är så skönt med kompisar som inte räds Ozzys vrålskall vid ytterdörren eller Heras försök att klättra upp i hårfästet. Du vet att jag tycker jättemycket om dina hundar, såväl Hera som Nelly och Exo, men jag måste ju dock erkänna att det ör svårare att ta Exo eller Nelly i knät vid kaffebordet som jag gör med din Hera. Fast jag lovar nästa gång jag kommer på kaffe ska jag göra ett seriöst försök att ha Exo liggandes i famnen. Jag har ju redan ex antal spikar i ryggen, några till gör ingen skillnad. :D *bauta smile*

2008-02-05 @ 22:48:57
URL: http://whitewolf.doggyblogg.se
Postat av: Fabianstella

Very nice site. I must say that I am impressed. Keep up the good work.

2009-03-18 @ 10:44:15
URL: http://fabianstella.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0