Kommit igång

Nu har jag förskt komma igång med det jag tänkte lägga som nyårslöften. Jag har börjat läsa min bok som jag fick av Lasse. Men jag hittar inte riktigt tiden till att läsa så jag läser alltid lite när jag sitter på dass :) Jag har börjat promenera igen, har tagit riktiga långa promenader både igår och idag och tänker fortsätta med det så ofta jag kan. Fast idag var det inte roligt att gå, svin halt var det, hunden halkade omkring som bambi på hal is :) Kommer att ha stans träningsvärk efter att jag gått omkring och spänt mig.

På tal om det, vilket lusigt väder vi har. Igår när jag var ute så var det 14 grader kallt, idag var det +1!! Det tom regnade av och till. Var är vårt klimat på väg? Jag minns när jag var liten, vilket är en så där 15 år sen på sin höjd! *garvar* jag har ett foto på mig när jag är 7 år, jag leker i vår backen, det är full vinter och backen är säkert 3 meter hög, och det var i början av Maj!!! Tänk nu för tiden går vi ju nästan i shorts vid den tiden. Så nog har vi försört vår värld. Glaciärerna smälter, isbjörnan dör för att det inte finns is, helt otroligt. Får se hur det är när mina minsta är stora. Det är skrämmande.

Exo har än så länge hållit sig något så när i skinnet, ja han hade försökt komma åt julgranen i går när vi kom hem och han var i buren! Han flyttar alltså hela buren när han är i den?! En halv timme till och buren hade sett ut som Jesus julkrubba :)

CU

Kommentarer
Postat av: Irina

Hur orkar han Exo? Var o kolla burar både igår o idag o Arrack behöver ju en bur i samma storlek som Exo o dem är ju inte lätta direkt. (Eller det kanske bara är jag som är svag... men smidiga är dem ju iaf inte *s*) Men Exo verkar ju va rätt envis :) På djuraffären föreslog de en sån där tygbur t Arrack, eftersom han ska ha den först o främst när vi åker på utställningar med hnm... Jag sade att jovisst, Arrack är så matte o husse-sjuk så han skulle riva ut sej själv ur en sån hur snabbt som helst. Så den tanken lade vi på hyllan på en gång. Så det får bli en hederlig stålbur även t hnm. :)

2008-01-15 @ 19:42:29
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: Veronica

Hej, här knallar allt på. Tjoffsan har nu börjat att ibland visa att hon vill gå ut, å det är ju inte dumt. Hon är ensam cirka 4 timmar i sträck, hon är orolig när hon är ensam. Jag gjorde ett litet test nämligen. Jag gömde mig i sovrummet på morgonen innan barnen åkte till skolan. Så fort barnen åkte så började hon gnälla och yla. Vandra av och an. Hon höll på så en bra stund å sedan började hon klättra. Å hej å hå, då fick jag se att hon verkligen har talang för det. Hon klättrade högst upp på kompost burens kant å där hängde hon å dinglade å gnällde. Kunde inget annat göra än att storma fram och "rädda" henne. Tänk om hon hade fallit!!! Usch vad rädd jag blev och säkert hon också. En annan dag när Gubben min kom hem så hade hon tagit sig ut ur buren och stod så fint å väntade innan för dörren. Glad i hågen å ville ut. Hon är då för söt !!! Hoppas eran gosses saknad har gett med sig, vi är då så glada att ha henne!! Ha det bra!!

2008-01-19 @ 12:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0