Ur Rasmus mun :)

Det finns ju såna roliga saker barn brukar säga så jag tänkte ge några exempel här hemmifrån. Jag nämnde i jul inlägget när jag blev arg på Savannah men för er som inte läst det så tar jag det igen.

Det var så att jag tyckte Savannah skulle vara fin med klänning på julafton men det ville inte damen i fråga. Nej hon blev jätte arg och det blev ett mindre krig mellan mig och henne. Det hela slutade med att hon drog på sig jeans under klänningen och collegetröja på. Så jag gav mig och tog bort klänningen. Rasmus tycker inte om att man blir arg på henne så han tyckte jag skulle be om förlåtelse av henne men jag sa att det tänker jag inte göra för hon är tjurig och envis. Då gick han till Danne och sa
-Pappa nu har jag då fått NOG utav mamma med bestämd röst och betoning på nog

Igår började vi och bråka jag och Rasmus om sockar. Han ville inte ha på sig det och jag tyckte att han skulle det. Vi har golvkallt och när hundarna ränner ut och in så blir det kallare..... och till saken hör att både jag och Danne alltid har Foppa tofflor på oss och tycker att ungarna bör ha det med :) Nåväl jag sa åt honom att nu får du sitta i köket på stolen tills du sätter på sockarna. Då blev han skit sur och vrålade
-Det var DROPPEN!!!! Nu flyttar jag
Jag frågade naturligtvis var han tänkt flytta...full i skratt
-Till skogen sa han
-Behöver du nå mat med dig då undrade jag
-NEJ!!! vrålade han (han gillar ju inte mat)
-Nått annat frågade jag, kanske kläder eller leksaker? här hade jag verkligt svårt att hålla mig för skratt
-Jo kallingar behövde han, jacka, mössa, vantar och hör och häpna sockar :D

Nå vi enades om att han kunde sätta på sig foppa skor utan sockar och då var han nöjd. Och när vi pratade om hans flytt och jag sa att det skulle ju göra mig jätte lessen om han flyttade ut i skogen. Då tittade han på mig med blicken full i fan och tyckte att jag skulle passa mig för vad jag då säger till honom så kanske han stannar hemma ändå.

Savannah har upptäckt hur man retar sin bror tillvansinne. Man kan sitta och sjunga "Pinte pinte pintel" (Imse vimse för er som inte vet) högljutt och ju argare bror blir ju mer och högre sjunger man. Man kan oxå nypa bror i magen, tårna eller riva honom i håret och sen rusa i full syra ut ur vardagsrummet. Man kan flina illmarigt när bror är sur för då skirker han. Man kan också skratta åt honom då blir han ännu argare. Hon knycker hans saker, hon ska naturligtvis ha precis det han har. När hon snott nått skriker hon, det är min!! Men akta om Rasmus tar nått som är hennes, det är som att slå på ett brandalarm! Hon tjuter i HÖÖÖGA C!!!

Rasmus vill inte blir stor, det har han sagt flera gånger. Här en kväll när vi låg och pratade så sa han att om man inte äter mat utan bara godis då blir man inte stor. När jag sa att titta på Jonte och Dennis, de har ätit mycket godis och ändå har de blivit stora. Jo det förstås men det berodde nog på att de äter så mycket nu. Han förklarade att om han blir stor så blir mamma gammal och kanske dör. Nä sa jag inte dör man för att man blir gammal, mommo är ju gammal. Jo sa han men han vill inte bli stor för det utan han ska alltid sova med mamma, ligga i soffan och titta dvd film. Och det lovade jag att han kunde få göra fast hela livet. Får se när han är 15 när jag säger att du har lovat mig om det går hem fortfarande :)

Jag hämtade honom från dagis här om dagen. Då berättade Annika och Yvonne att han skulle bli rockstjärna och spela med i ett band. MEN han skulle inte dricka öl!! Jag frågade om han skulle tjäna mycket pengar åt mig, Nä sa han rockstjärnor tjänar inga pengar, de äter bara godis.

Idag har Savannah fått vara publik när han övade sig på sin rockstjärne karriär. Han drog fram en stol till sig själv, flera stolar som publiken skulle sitta på. Satte Savannah på en stol, han själv tog gitarren i famnen och så sjöng han led motivet från Lycky Luke. Det är tydligen en rocklåt enligt Rasmus :)

Ibland är dom otroligt snälla med varann, gosar  och tycker synd om varann. Rasmus tänker alltid på Savannah ifall han får något och hon inte är med. Savannah hämtar hans kudde och nappflaska på morgonen och ser till att han har det bra i soffan. Så visst finns det syskon kärlek där emellan med.
 

Ha det gött mina vänner

Kommentarer
Postat av: Pian

Dom är för söta dom där ungarna....!!

2008-01-14 @ 10:33:33
Postat av: Tösen

Hur hinner du med allt?(!) Familj(ungar, stora som små),djur, jobb och allt???
Du gör det bra! Glöm bara inte din egen kvalitetstid!
kram

2008-01-14 @ 19:42:04
Postat av: Torviktoria

A exceptional happy site!

2009-03-13 @ 09:15:31
URL: http://www.enequist.dk/torviktoria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0