Studentbalen

Jaha ja då har den äldste sonen haft sin bal. Han var så fiiiiiin, det var dom alla killarna. Kim filosoferade att så har fin kommer vi aldrig att vara allihop samtidigt nå mer och det lär nog stämma. Ja om de håller ihop ännu samma gäng när de börjar gifta sig så då kan det väl hända.

Här kommer lite foton

     
Förfesten startade hos oss redan vid 12, nån öl på altanen

Dom droppade in en efter en, på med bastun, gapa efter handdukar och annat man kan tänkas behöva.

   
Paus i badandet, en öl i solen eller två.... kanske tre.

Sen börjades fixandet av hår, jo vad jag tänkte på att killar har oxå en i gänget som är bra på hår och vet hur alla ska stylas och här i gänget var det Kim.

       
Slut resultatet blev väl inte så pjokigt :) Fina pojkar blev det

Min vackra son        Polers :)            
Jonathan                       De 3 musketörerna           Sami

Efter 16 var det dags att dra iväg till Tskolan och den väntande cortegen, Gärre skulle köra Jonte, Kim och Emma. Och vad gör mamma när bilarna kom rullande, jo jag fick inte igång filmkameran i tid så jag missade att filma dom, jag missade hela jävla bilen för att jag stod och försökte få igång den jävla kameran som helt plötsligt säger att jag har full disk! Vadå full disk gapar jag, jag bytte ju skiva innan vi for. Men vad har jag gjort jo filmat väggen hemma i en kvart!! Fan vad sur jag var! Men felet var inte helt o hållet mitt. Jag frågade faktiskt Jonte om han vet i vilken ordnign de kommer, ja vi kommer inte först ialf sa han för det gör värdparet. Men vem kom rullande först jo Gärres bil!! Nå jag fick filmat ialf när de kommer upp efter gången.

image425
Kim, Emma och Jonte
image426

Jag tyckte inte jag fick några bra bilder på dom när de stod där framme, hade film kameran i ena handen och försökte fota med den andra. Men Fia har fått bra bilder så hon skulle skicka över några till mig. Så jag väntar på dom Fia :)

image427
Nicke och hans dam

image428
Henka och hans dam... vet ju inte vad deras damer heter.

image429
Sami och hans dam
 
Vad som var synd var att jag missade Mikko och damen men jag vet att de har fastnat på film.
Runt 21 mellanlandade de återigen hos oss för att fylla på förråden innan eftersläppet. 

Så här såg det ut.

         
Nu hade Herr Nostalgi (och då menar jag inte Oliver :) han kom för han skulle med dom in sen) anlänt så de ville ha lite foton nu när de är så fina tillsammans.

Förråden påfyllda även med mina försök till att tvinga i dom lite visdom. Så här lät det, - tänk nu på att man inte får ha pluntor med sig in och drick inte ur dom isåfall så att de ser för då åker man ut, - sköt er nu och var inte otrevlig, -tänk på hur ni dricker, det är ju inte roligt att inte minnas sin student bal och bla bla bla. Lät nog ganska gnatig tror jag :)

image437
Ett glatt gäng på väg mot fortsättningen på kvällen

Dom här fotona var i nsd och kuriren

     

Emmas moster Satu har sytt hennes klänning och även slipsar och snusnäsdukar till Kim och Jonte i samma tyg, tackar Satu, det var gulligt gjort :) slapp ju problemet i att hitta en matchande slips. Fast snusnäsdukarna hittade jag i rummet efter att de farit... hmmm

Allt hade gått bra, jag hörde att Jonte, Kim och Nätte kom hit vid 03 tror jag, Dennis som oxå faktiskt hade kommit in på statt!!! kom hem vid 04. Tänk att han fyller 18 år om en vecka, helt otroligt.

Så denna vecka har jag fullt upp. Jonte ska ha en lite studentbjudning och Dennis sin 18 års fest på fredag. Så det blir mat och fika. Men jag avslutar med en bild på Savannah och favvokillen, hon är sååå kär den lilla damen.

image442
Någon närmare presentation behöver jag nog inte ge av denna bild.

CU my friends

Kommentarer
Postat av: Pian

Stiliga grabbar!! nästa år är dom två stycken som tar studenten.....hujedamig vad åren går. Jag minns när Petra gick ut skolan så tyckte jag att det var så skönt att det var så länge kvar innan nästa barn skulle ta studenten......hjälp!! och nu är vi där snart!!! var har åren tagit vägen????!!

2008-06-03 @ 11:04:29
Postat av: Robota

Very good, I was so suprised when I came upon this site. I would love to find a chat for installers to help and give opinions and compare prices in differant areas Thank you and keep up the good work

2010-05-07 @ 12:56:12
URL: http://robota.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0