Här var alla sjuka

Danne blev sjuk igår, feber och ont i halsen. Vi gick och la oss vid 01 tror jag men jag hade ännu inte somnat vid 04! Tänkte till slut stiga upp, skulle ju ändå jobba kl 6.45 så det kändes som om det inte var nån idé att sova mer. Men efter 4 somnade jag ändå. Arbetsdagen gick himla bra trotts lite sömn. For och shoppade nya gardiner när jag slutade, strök och hängde dom på plats när jag kom hem. Dom är för visso rätt mörka men jag har typ 10 meter tyg, jätte fint, som bara behövs klippas och fållas men jag har inte orkat ta i tu med det. Och nu fick jag ju lite frist ialf. Slängde på en maskin tvätt och gick och vilade en timme.

Men sen var det full rulle när jag steg upp, ut med ren tvätten, hänga upp, i med en ny maskin, vika det som var torrt och in i skåpet med det. Så nu har jag tvättat upp rätt mycket som Danne får ta reda på imorgon.. hehe. Man ska inte lämna dom sysslolösa när man är borta, dom kan hitta på alla möjliga olika sorters fans tyg under tiden. Och då pratar jag inte om rottisarna nu :)

Jonte har haft en lite förfest ikväll, det var väl typ 12 pers här. Men det var lungt och städat. Ett par gånger fick jag be tjejerna dämpa sig lite men annars hörde man dom knappt. Dom är jätte trevliga allihop, dom stannar och pratar, åter upplever gamla minnen från det att dom var små. Har ju känt nästan allihop från det att dom gick på dagis. Det är så otroligt att tänka..... nyss var dom på dagis och nu står dom här med en öl i näven! Det har gått så fort.

Gitarr spelandet går framåt, har lärt mig ett par låtar nu så det inte blir uppehåll mellan varje akord. Akorden i sig är inte svåra att lära sig och komma ihåg men det är att flytta fingrarna nog fort. Dom tyckte från jobbet att jag skulle ta med gitarren på nästa fest så kan jag spela och dom sjunger men jag sa att ni kan inte sjunga så sakta som jag spelar :) Så Irina, kanske jag hinner få ihop till en reportoar till sommaren ändå :D fast vi kanske får planera om från Gulaschen till dagis!

Savannah blev oxå sjuk idag, hon har säkerligen 40 grader i feber. Hon frös stackarn nått enormt här tidigare på kvällen. Hon vaknade för en stund sen och jag satte en alvedon, hon hade så ont i huvudet och i halsen och kanon het, det nästan fräste om henne. Så här gick Danne och de två minsta och sov efter 20! Så hade det inte varit för Jonte och hans kompisar så hade hela huset varit alldelens dött. Får se om jag och Rasmus klarar oss, jag har haft lite skallebank idag och känt mig allmänt hängig men mer än så brukar jag inte bli. Jonathan har haft detta för två veckor sen, Dennis har haft ont i halsen och varit förkyld men inte desto mer feber.

Nä nu väntar tv:n, ska glo lite innan jag går och sover. Det blir ju att stiga upp en timme tidigare, vi byter ju till sommartid i natt. Jo jag har lite foton och sätta in, lite på Dannes nya husdjur och ... ja jag kommer inte ihåg men nått att sätta in finns det väl

Untill next time

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0