Ellens bur är klar

Klockan är 21.45 och vi har nyss blivit klar med Ellens bur. Alla grenar, hmmm stockar är på plats, lite tjorv om hur vi ska fästa dom var det, gallret var ju som sagt inte det bästa. Men efter många om och kring så gick det. Barbro och de andra är ju van att få gå och sova efter 19 så de har gapat, helst Barbro så vi är lomhörda båda Danne och jag.

Det mest spännande var ju att sätta in Ellen i buren, man tror ju att de ska tycka oj vad här var fint men se det gör inte gojor, de är lite små rädda för allt nytt. Satte högtidligt in Ellen på sovpinnen och vad gör gojan, jo hon slänger sig i panik på gallret och kutar fortare än kvickt därifrån. Alla fina pinnar vi kämpat med i timmar brydde hon sig inte om det minsta. Får se hur länge det tar innan hon vänjer sig vid den nya buren. När hon kom hit så tog det ett tag innan hon började äta ordentligt och så. När hon se suttit i gallret och återhämtat sig lite så började hon på att prova bita i det, aj aj inte bra. Hoppas hon inte fortsätter med det. Tyvärr är hon en goja som sitter på gallret väldigt mycket. Men då hade hon inte så mycket pinnar att gå efter i den andra buren.

Jobbar ju hela dagen imorgon och vi hade tänkt flytta jakosarna och Tintin men det får vi se hur det blir. Sa till Danne att han kan ju ta Jonte eller Dennis till hjälp med att flytta. Ellens gammla bur måste man skruva ner och sätt ihop inne i goj rummet, vilket kan bli trångt och lite kinkigt ef man behöver plats runt om buren när man sätter ihop den. Förhoppningsvis överraskar de mig och gör det under dagen :)

Kommer in med foton, har fotat lite när vi höll på med grenar och sånt. Ska fota mer imorgon, det var lite panik att få in henne i och med att de andra var trötta och ungarna hoppade fortfarande här. Och alla barn och gojor sover här senast 20.

Untill next time


Kommentarer
Postat av: eira

Vad kul - jag vill se bilder på hela goj-rummet!!! och snart kommer jag nog o ser de "live" också!

2008-10-12 @ 22:17:21
Postat av: Åsa

Oj oj oj vad spännande, jag vill se bilder. Hoppas nu att gallret håller för damen och att hon inte kommer på att -Oj de här går ju att bita igenom. Det är så lustigt eller igentligen inte men just att gojjorna inte direkt kan tycka - OJ VAD NI ÄR SNÄLLA SOM HAR GJORT DET HÄR FÖR OSS ... nädu de nöjet kommer man aldrig att få se när det gäller dom. Man tror att dom kommer att tjoa av glädje men istället så sätter dom sig i ett hörn och tjurar ,,,, det kan man kalla för otacksamhet ler.

Men ni har haft mycket slit med rummet kan jag tänka mig, men det blir säkert skitbra.

Nu har ni väl en massa burar över ?? Vad ska ni göra med dom ? Ska dom stå i rummet dom oxå eller hur hade du tänkt ?

2008-10-12 @ 22:18:44
Postat av: Åsa

Jodå det fattas bara att Tobbe oxå får det :-) Jeppe har ju viruset på "rätt" ställe så att säga som feber och inte som mig i halsen så vi tävlar om vem som är mest sjuk och han tycker ju givetvis att han är det men dom med alla karlar ... man vet ju hur dom blir när dom är sjuka. Men jag tror nog att jag ska försöka pallra mig till jobbet i morgon ... börjar bli less på Glamour och allt som går på tvn under dagarna .... känns så nu men det är lätt att vara kaxig när man inte gör ett knop här hemma då är man sig genast lite piggare ... annat är det sen när man jobbar och alla 15 kg hundmatssäckar som ska i hyllan DÅ lär svetten lacka mer än nånsin.

Men jag har ju ätit meduzin sen fredag så det måste ju börja bli bättre nu.

2008-10-13 @ 10:41:05
Postat av: anjocapi

Hej du saknade vän!! :o) Härligt att du är tillbaka..

Ja, visst är det märkligt vilka konstiga tankar man kan få.. var kommer de ifrån? Vi kanske ska besöka en regressionsterapeut, både du och jag!! :o)

Kram!!

2008-10-13 @ 13:18:15
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0