Färdigt

Ja nästan iallafall. Alla burar är klara och gojorna är inflyttade. Nu är det listerna och själva draperiet kvar. Trångt blev det men alldelens funktionerbart, vi fick plats med det som vi tänkt. Gamlingarna Hubert och Barbro fick Ellens gammla bur och verkar stor trivas i den, dom kommer bättre överens oxå i den.

Ellen och Moa sitter numer ihop. Ellen är ju snäll och gör säkert inget åt Moa. Moa är så undergiven så att ha henne med Babben och Hubbe är nog inte lyckat, de två surisarna är så dominanta. Ellen är ju störst och verkar bestämma i buren, Moa flyger ju (vilket inte Ellen kan) och sen är hon snabb så hon tar sig undan ifall Ellen skulle göra ett utfall. Men hon har inte visat några såna tendenser än ialf. Ellen patrullerar vid sina matskålar och vaktar dom. Underligt nog så låter hon Moas mat vara ifred.

Tintin har fått Hubbes gammla bur men går mest på en och samma pinne fram och tillbaka än så länge. Annars verkar hon trivas bra i sin nya bur.

Tänk att nu kan de flyga lite inne i sina burar om de vill, (de som kan flyga då :) Hubbe och Babben har klättrat och undersökt, ätit och putsat. Ellen har också börjat titta lite runt i buren men håller sig mest till samma ställen ännu. Moa har däremot undersökt mer ordentligt men också för att hon ännu är lite rädd för Ellen. Tintin den lilla skatan tittar mest var matte är och vill till mig. Hon tar nog sig mer ro att undersöka buren när jag inte är hemma.

Det känns skönt, jätte skönt att ha dom samlade nu på ett ställe, allt blir lättare. Dom är betydligt tystare nu om mornarna med sen jag flyttade in dom i förra veckan med dom gamla burarna i gojrummet. Det är jätte roligt med gojor men mycket jobb också. Gojor blir väldigt speciella, alla är väldigt olika och har sina personligheter för de har dom verkligen.

Lite bilder

Danne planerar inredning i Ellens bur

            
Så här ser det ut, placering, ni ser, det är rätt precis

Nu ska listerna och draperiet på plats och en trevligare tapet. Nått tips på hurdan?

         
Hello dude, what the f*** do you want? What ever!

Ok, vad är det här för nån lucka? Jaha du vill att jag kommer ut... Ok e på väg....

         
Lååångt tak det här.........ja jag går..........................nå nu så, framme, Heeeej

Jag tycker det blev jätte bra och gojorna verkar tycka det samma. Hela förmiddagen gick åt att inreda, städa, göra fint. Trött är jag nu som bara den, nu väntar bastun och sen titta lite tv.

Ha det gott mina vänner och natti

Kommentarer
Postat av: anka

Åhh så fint det blev, lyxigt värre för "kråkorna" ..nää skojar bara så fina pippisar :)

Vad sägs om panel,vitt hi hi Okej seriöst nu, panel men beige/choklad kanske det matchar ju till övrigt.Eller heter det pärlspont på väggen kanske.



Nu är det tebax till sängen för mig fy fasiken vad denna förskylning kan däcka en..kramz/anka

2008-10-14 @ 23:12:27
URL: http://www.goldenochvitt.blogspot.com
Postat av: eira

Vilket paradis för era fåglar!!! Det var inte illa! Jag måste - så fort jag är lite ledig nån kväll (o du också!) - komma och titta! Men otroligt fint!! Vilket jobb ni gjort!

2008-10-15 @ 06:46:08
Postat av: MorsanBaloo

Hej du har fått en utmärkelse av mig :)

2008-10-15 @ 11:38:40
URL: http://morsanbaloo.blogg.se/
Postat av: Monica

jättefint bygge Danne o Anna! kanske lite djungelgrön tapet eller djupblå skulle passa!

2008-10-15 @ 17:42:38
Postat av: Anonym

jättefint bygge Danne o Anna! kanske lite djungelgrön tapet eller djupblå skulle passa!

2008-10-15 @ 18:05:52
Postat av: Ia

Åh...Du har väl en hel del fina bilder av Dina jåglar ;)



Men jag tar tacksamt emot Dina fina ord om mina bilder....men jag måste nog tillerkänna kameran det mesta ;)



2008-10-15 @ 18:41:41
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Åsa

Fy fanken vad avis jag blir ... så FINT och framförallt är ju gojjorna i himlen när dom har så fina och stora burar .... ni får komma hit och inreda oxå mitt datarum .. he he he.

2008-10-16 @ 18:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0