Jonna har flyttat

Igår var vi och förde Jonna till flyget, hon har flyttat ner nu till sin pappa, Jari i Borås. Det kändes så sorgligt att hon for, försökte verkligen för Jonnas skull att inte ta till tårarna, men jag lyckades inget vidare med det. Jag har ju känt henne i 10 år snart iallafall. Sen är Jonna en speciell tjej, hon är som en frisk fläkt, det händer saker när hon är med. Vet inte när det varit så mycket fart på kompisgänget hemma hos oss som när Jonna var de två veckorna. Nåväl gumma, hoppas att allt går bra för dig, att du hittar en skola med SÅNG utbildning så du får fortsätta med det. Sen är det ju kul att du får den här chansen med.

Men nu till det som inte var så himla bra. Vi är ju klara (eller Danne) med stommen till buren. Igår kväll började han med nätet..... som inte alls var det vi trodde! När det låg på rulle så ser det relativt kraftigt ut, vi stod och tittade på det och bedömde att det skulle hålla Ellen. Men nu när vi rullade ut det så ser vi att trådarna är betydligt tunnare än det hon har nu!! Så får se om det håller hennes vikt. Men vi har diskuterat olika lösningar på det problemet. Vi sätter ut stockar, det är ju inga pinnar när det gäller Ellen :) längs efter långsidorna på buren, sen lägger vi ut på ett par ställen tvärs över och spänner fast hennes tross i taket i sick sack mellen reglarna. Tror inte att nätet håller hennes klättrande. Eller så får Ellen behålla sin bur och Jakosarna får flytta in i den nya. De är ju lättare fåglar men desto mer tuggare oxå. Men nåväl vi provar Ellen först sen får vi se. Annars är det bara att börja jaga sådant nät hon har nu och byta. Fast det är nog jävligt dyrt det hon har!

Ja ja sitter på jobbet och nu kommer min adept för dagen och vi ska ha musik.

CU later

Kommentarer
Postat av: Pia

Det verkar inte vara bara en sak man ska tänka på vad gäller fåglarna.. Hur mycket väger Ellen egentligen??

Kram!

2008-10-01 @ 15:44:59
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Jonna

ja! gud vad jag redan saknar er :)



men du måste ta bild sen på ellens bur så jag får se hur det blev :)



hälsa till kidsen! :)

2008-10-01 @ 18:06:47
URL: http://johnieboy.blogg.se/
Postat av: Jocke

Nääää, är det sant???

2008-10-01 @ 19:09:57
URL: http://www.modebloggarsuger.just.nu
Postat av: Testar

Det står att jag har 0 kommentarer och jag har ju 3 här innan??

2008-10-01 @ 21:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0