Lister, täckbrädor och pappa

Vi håller på att lägga täckbrädor eller vad man nu ska kalla dom. Men vad jag menar att vi täcker mellanrummet i "hålet" vi gjort i väggen, ja ni ser på bilden vad jag menar. Sen ska vi lägga upp den nya stången med nytt draperi, absolut ogenomträngligt för ljus, när det är natt hos gojorna då är det natt :) Det ser ut att bli bra

Läget har varit det samma kan man väl säga, inget nytt har hänt. Ja Barbro hade världens sår ovanför näbben, inget djupt men som om hon skulle ha skavt sig nånstans. Vet inte om det är Hubert som varit för kärleksfull eller om hon kanske fått nån allergi reaktion. Hon kliar sig tycker jag, de andra gojorna är oxå som något rosa i huden ovanför näbben Vi duschar dom minst varannan dag med en aloe vera/tee tree oil blandning. För att utesluta att det är den som gett nån allergi så ska vi övergå till enbart vatten och när Barbro är bra så inför vi aloe vera igen, kollar reaktion osv.

Städade alla burar idag och jo Åsa det är en hel del att göra. Fast det är nästan lite enklare att städa de stora burarna, man går ju in i dom, dammsuger och så. Det är faktiskt joxigare att städa en mindre bur. Och de som har mest skitigt är Hubbe och Babben. Dom två är riktiga grisar. Sen har Hubbe en ful ovana, så fort jag städat så går han ner och river upp ett utav hörnen. Jag har försökt tejpa fast tidningarna ordentligt men onej, det hjälper inte han ska riva upp ett hörn i buren. Det gjorde han i den gamla buren med och det lustiga är att det är hans eget skithörn har jag kommit på. Kanske han är fin känslig och inte vill att hans bajsar bara ska säga splätt när dom kommer ner, han kanske vill ha en mjukare landning på dom och sen ser man ju inte dom lika lätt när det ligger lite sönder rivet papper där.

Måste bara få berätta en sak som hände, det var så roligt, skrattade hela dan åt det. Det är så att min pappa (död sen 25 år tillbaka) var väldigt tjock, han vägde en bra bit över 100 kg. Och nu artade sig så att syrran skulle ut och köpa skor med sin Alle. Alexander är väldigt kinkig i vad man har på sig och inte. Han  ville ha ett par tenniskor som var för smala för hans fot och exepiten tyckte att större storlekar kan han inte ta för då kan han helt enkelt inte gå i dom. Om jag förstod det hela rätt så blev det inga skor ialf den dagen. I bilen hem satt han och surade och muttrade för sig själv och utbrister ett tu tre
-Det här är moffas fel
-Moffas fel säger syrran, hur kan det vara det han har ju varit död i 25 år, hur kan han ha med dina skor och göra?
-Ja men det var ju han som drog in den här jävla fetman i släkten!!!!
Jag skrattade som tusan åt detta, kunde riktigt se Alle när han funderar på hur detta nu kunde komma sig att han har för breda fötter!!

Savannah hjälper pappa

Lill damen är snabb på att hjälpa till, snickra med pappa är jätte kul tycker hon.

Bye for now

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kan tänka mig att dina burar är lättare att städa än typ den jag har för jag måste ju dra ut allt och då ramlar det ner frön överallt och inte alls i påsen som jag hade tänkt från början, du vet när man ska rulla ihop tidningsfan som ligger på golvet.Gud vad spännande och se rummet ... kommer nästa vecka. Oj kanske dom har fått någon reaktion på duschgrejjen .... om du kanske bara har i lite aloe vera och struntar i oljan .. den är ju starkare eller nääää gör som du tänkt .. bara vatten.

2008-10-22 @ 19:09:41
Postat av: Anonym

Oja, jag kan tänka mig att det är ett jävla jobb att städa dom där burarna! uscha, skulle bli så less :O

jag som tycker att det är jobbigt att dammsuga mitt rum skratt





haha! alexander är ju för go! =D sånna häftiga kommentarer han kommer med ;D

2008-10-22 @ 23:01:28
Postat av: MorsanBaloo

asg Skön kille!

2008-10-23 @ 08:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0