På tal om frysen

Skrattar åt Pias inlägg om att hon inte har det samma i sin frys som vi har :) Kom på en grej som hände för många år sedan, i början på 90 talet. Jag hade då mina första ormar.

Det var så att det var jul och min kära mor var och hälsade på. Vi skulle julfika och hon skulle ta fram fika ur frysen. Jag hade bakat lite grann och hade det i big packs. Men det fanns inte bara kakor i mina burkar, jag hade en blå som var lite åt sidan som var full i döda rått ungar och möss.

Ja jag hann ju inte förvana den gode modern utan hör bara ett illvrål från köket, jag rusar dit och där ser jag en skräckslagen mamma och en massa råttor och möss runt hela golvet. -Jag höll ju på att få hjärtsnörp vrålar hon! Kunde ju inte annat an gapskratta åt hennes vita nuna och börja samla in "maten" i burken igen för det skulle hon då minsann INTE göra muttrade hon.

Annars börjar vårt gojrum att ta form. Hålet är uppsågat, väggarna är målade utom där vi slagit igen dörren och garderoben. Men Danne har spacklat idag så det blir till att måla bara han blir ledig. Imorgon blir det inget för vi åker till Luleå på morgonen och sen börjar han jobba kl 15. Men på tisdag då jäklar. Ja sen är det bara att börja bygga burarna. Det ska bli så skönt, jag riktigt längtar att få iordning dom. Tänk och se hur de kommer att trivas i sina nya betydligt större burar.

Fåglarna gapar på här hemma, Barbro är den som drar igång hela högen förutom Ellen när klockan ringer vid 6.30!!! Igår morse funderade jag allvarligt på att använda lite epoxy runt näbben på dom! :) Tintin är för super skön. Hon gillar bara mig, hon går till både Danne och Dennis men använder dom som bra att ha sak när jag inte är hemma, passar på att bita om hon bara kan. Igår hade hon bitit Danne lite här och där bla i örat :) Är jag hemma så använder hon Danne som språngbräda för att komma till mig.

När hon väl är med mig är hon värre än en pitbull, kom jäkla inte nära min matte för jag är snabb och klättra för jäkligt fort utefter tröjor om det behövs. Sen spottar och hon och fräser till allt som kommer för nära. Men mig pussar hon och smeker på kinden, putsar och rensar. Hon har en enorm personlighet i en liten halvplockad kropp. Hon är för söt, gillar den skarpt.

Ellen hon är fortfarande lugnet själv, visar när hon vill ut. Då sätter hon sig vid dörren på grenen och väntar. När jag kommer fram till gallret så kommer hon ner och pussar mig, rensar mina läppar och gosar. Danne har även fått mot ta några kraftigare hugg från denna dam. Arorna är inte så förtjust i Danne och det tar han ju inte riktigt så han ska försöka bli polare fast det går inte hem :)

Jag och jakorna kommer inte alls överens så han kan väl vara nöjd med det, dom är ju snabbare än en spottkobra när jag kommer i närheten. Den enda som ännu inte bitit mig är Barbro. Då får han ju glänsa när han håller på med dom -Titta så snäll dom är säger han, jo tjena! Skulle ta Moa från stolen en kväll och sätta henne i buren och vad händer, hon högg mig rätt över armen, det gick nästan igenom!! Sur pippisar säger jag bara.

Idag läste jag en kul annons på blocket om en "Sångfågel" som egentligen var en gul undulat! Det stod att den tycker om att sjunga och så pippar den väldigt mycket!!!???
http://www.blocket.se/vi/18193741.htm?ca=1_5_s

Ja så kan det gå ibland :)

CU

Kommentarer
Postat av: Tösen

Grattis Svelin på födelsedagen!!!

Såg det på family.se

Tänkte att då hinner jag först här på bloggen ler

Hoppas du har och haft en fin dag med mycket kärlek.

Kramar från växjö

2008-09-23 @ 21:20:27
Postat av: Åsa

Ja må ha leva ja må ha leva .... grattis i efterskott. Såg minsann att du har fyllt år !

2008-09-25 @ 21:39:32
Postat av: Åsa

Hörde att ni vart inne på DM idag och sett min "lilla" leksak som jag hade beställt ...

... ha ha jag höll på att garva ihjäl mig

när jag packade upp den, orkade nästan inte

lyfta upp den ur kartongen ... he he. När jag

såg den så skrek jag direkt - ELLEN MÅSTE FÅ DEN

HÄR !!



Visst var den läcker !!!

2008-09-27 @ 14:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0