Söndag kväll

Tjolahejsan

Är ledig flrsta dagen idag, guuud så skönt. Jag har verkligen varit trött. Men jag gjorde bort städningen idag på förmiddagen ialf. Det kändes ändå bra när jag var klar.

Idag har vi haft en liten avskedsmiddag med Jonna, hon flyttar ju till Borås på Tisdag :( fiiiiii på dig!!!! skulle Hubbe ha sagt. Nette, Kim, Emma, Jonathan, Linnea, Dennis, Rasmus, Savannah och jag, ja och föremålet för dagen, Jonna själv. Vi var ett litet gäng som satt och käkade här. Danne jobbade så han missade tacosarna. Jag har ju så stort köksbord när man bygger ut hela så vi rymdes galant alla runt det. Vi dukade fint, tände massor av ljus och filmade en snutt när alla fick säga lite hejdå, ni vet som dom gör over there, har minsann sett på film att man gör så :)

Annars har helgen flytit på i sin lugna takt. Jobbade igår, slutade 22, tog lite vin och stickade ända tills att Danne sa att det kändes så gammalt att jag satt och stickade. Här sitter jag och dricker öl och du stickar sa han. Då blev jag sur och gick och la mig :)

Byggandet av buren går framåt. Nu är stommen på plats och Danne ska börja med nätet imorgon, det ska bli så skönt att få bort dom från vardagsrummet. Jag tror det kommer att bli skit bra.

Hur är det med gojorna då? Ja den gode Barbro har jag haft lust att sätt i frysen mer än en gång denna vecka! FYYYY FAAAN vad hon kan gapa, alltså ni skulle bara höra hennes larmsignal, det slår lock för öronen. Tror jag ska söka in henne i nått krigshärjat område, där kan hon gapa när fienden e på väg, lovar att ett helt jävla land skulle höra henne. Sen drar hon igång dom andra med, Moa har väldigt lätt för att börja vissla i kapp med henne och Tintin hakar på med sitt gapande. Ellen är den enda som är tyst, Hubert säger inte heller mycket och tur är ju det. Men idag har Babbsan varit lugnare, hon har inte dragit nått tjut förän efter 18 idag, Hon är trött då och vill gå och sova.


En bild på mammas vackra, fiiina snälla lilla Ellen. Det är helt otorligt att man kan tycka om en goja så mycket som jag tycker om Ellen.


Tintin är också en av mina absoluta favvosar och henne kan man ha med överallt, hon är så liten och kan hålla i sig i svängarna. Hon hänger på mig lite här och där när vi städar tex. Med arorna har jag bra flyt, det är mina pippin det. Jag kommer inte alls överens med jakosarna, de gillar mig inte alls. Dom är som spottkobror när jag kommer nära burarna :) Danne däremot har bättre hand med dom än jag. Här kommer en bild på honom och Moa.


Hon ser så söt ut Moa där :)

Måste berätta vad Rasmus ritade till mig här om dagen. En ängel, han har ju varit så bekymrad över att jag ska dö, gråtit floder över det. Han har funderat på när det kommer och ske och vad som händer med honom då osv. Men nu så har han börjat litegrann att komma över sin rädsla för döden. Han ritade ängeln till mig och sa att den ska jag ha med mig alltid så jag kommer ihåg honom i himlen och kan komma ner och pussa honom. Det var så¨fint så den ska jag plasta in och skriva historien till den. Vi har så bra plastmaskin på jobbet, visst Tomas :)

Nä nu ska jag börja avsluta och ta upp min ålderdomliga underhållning, stickningen!!! ja just ja, det ska bli en halsduk förresten. Kan inte sticka så mycket annat :)


Så här går det till nästan varje morgon

Ha det gott mina vänner så hörs vi

Natti

Kommentarer
Postat av: Irina

Jassåå har du oxå börjat sticka? ;-) Kanske Danne o Fredde kan starta klubb då s

2008-09-29 @ 22:19:03
URL: http://carwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0