Dumt

Idag fick jag höra något som gjorde mig paff. Inte förvånad över uttalandet i sig, det hade jag förväntat mig men att sättat det sades på, argumentationen var så otroligt korkad!!! Jag stod nog mest med öppen mun och undrade över hur stor dumheten kan vara.

Jag glömde bort hela grejen, men den kom upp igen under kvällen, då blev jag förbannad! Jag började fundera över vad denna dumhet igentligen syftade till??

Men nu känner jag mig mest fundersam, jag måste komma fram till hur jag ställa mig till det, hur gör jag på det bästa sättet, utan att själv vara ful, elak och dum?

"Det som mest skiljer de dumma och de kloka åt är att de dumma hela tiden begår samma dumheter, medan de kloka alltid hittar på nya.
"
Karl Heinrich Waggerl



Einstein

I själva verket är dumheten ett utmärkt riktmärke för framtiden – vi ser åt vilket håll vi inte vill gå

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack Anna! Jag hoppas och ber och frågor om hjälp. Dem kanske hör mig.

2009-04-15 @ 21:39:32
Postat av: Pia

Ja, nu blev man ju inte ett dugg nyfiken på vad den där dumbomen kläckt ur sig!!! ;o)



Fruktansvärt med den lille pojken och hans föräldrar.. Att i det läget hindra dem från att åka hem pga obefintlig hemsjukvård. Det är skandal!!



Nu är jag hemma i Ume igen.. Kram!

2009-04-16 @ 19:54:38
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0