Ny bild på Saga

Jag har inte pratat själv med Petra under dagen men både hon, Saga och Janne mår nog bra. Pian hade ringt om inte annat. Hon får sova med henne nu och har fått börja amma, det vet jag ialf.

Linda berättade idag att hon får flyga ner Theo till Göteborg, men han har inte tänkt åka till nåt BORG!!!!! :) Hon försökte visa bilder på hur det ser ut men han hade inte ens tid att titta på dom. Han sa bara argt med pannan rynkad och blängande ögon under ögonbrynen- Jag har ju redan sett dom!

Petra messade över en bild på Saga när hon vilar i Jannes famn


Lillan helt ovetanades om vilken uppståndelse det varit och vad hon gått igenom och tur är väl det :)

Vi var ju på den sista dator testen och lite andra små tester idag med Rasmus. Dator testet tyckte jag han fixade bra. Men sen var det lite frågor han skulle svara på och de kunde låta så här.

Jesper: Vad är det som man kan se på himlen på nätterna?
Rasmus: Vampyrer och fladdermöss, de vaknar då

Jo iofs alldelens riktigt för en som älskar Scooby Doo men det var inte riktigt det Jesper var ute efter :)

Jesper: Nu är det vår och det finns nått på marken som gör kläderna geggiga och smutsiga, vad kan det vara?
Rasmus: En myrslok!!

Jahapp, det kan den tydligen göra :)

Den 5 maj ska Jesper och vara förmiddagen med Rasmus klass. Han ska observera hur han leker med andra barn. Visserligen har någon redan varit och gjort det men han ville göra det själv med. Han tyckte att Rasmus tal hämmar honom rätt mycket. Och undrade om det kan vara därför som han drar sig undan och väljer att bygga istället. Rasmus älskar att bygga med olika saker men visst det kan vara en orsak att han känner att han inte kan göra sig riktigt förstådd.

Jesper ska vara lite lekledare för att se hur Rasmus fungerar i gruppen. Han säger att det kan bli ett problem med utveckling och rollspel osv om han känner sig hämmad. Men jag vet att Rasmus pratar mycket och tar för sig när han känner sig trygg i gruppen. Men kommer det in okända barn så blir han genast lite reserverad, iakttar och försöker utläsa vilken roll han ska ha och vad leken går ut på. Sen är han mer medveten ju äldre han blir om sina svårigheter att göra sig förstådd.

Ja så efter den 7 maj, då har vi möte, då får vi ett utlåtande på honom. Förhoppningsvis är allt ok, att det bara är detta med talet och är det nått annat så förhoppningsvis adhd eller add......... Men ibland ser jag något, hans blick, hans sätt att hålla händerna, sättet att föra kroppen, gången och när han springer iväg. Ibland när han tittar på mig är blicken tom. Ibland ser jag en liten autist springa iväg.....
kanske är jag bara yrkesskadad??

Hittade en gammal bild på honom, här är han 2-3 år och har tydligen ätit en macka :)


Mammas lilla hjärta
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0