Uppdatering av Saga

Pia hade pratat med Petra igår natt. De kom fram efter 24 till lasarettet först. Det hade pratat med en sköterska där och hon sa att Saga mår bra och syresätter sig förvånansvärt bra. De skulle få prata med läkare idag. Petra var jätte trött, hon har ju varit vaken i flera dygn nästan. Först innan födseln och sen föddes hon halv 3 natten mot igår och efter det har hon inte hunnit sova mycket.

Nu vet vi vad "tillståndet" heter, pulmonalisklaff, en förtränging i kärlen som finns i klaffen (tror jag man kan beskriva det som). Vad jag förstått när jag googlat på det så föds ca 1000 barn varje år med det. Det är en förtränging i pulmonalisklaffen. Man har aortaklaffar och pulmonalisklaffar. Det är bättre om man nu får säga så att ha förträngningar i den Saga har. På en sida stod det att man kan tom leva utan pulmonalisklaff. Men om hon behöver byta klaff finns en ny teknilk idag, man gör ett byte med hjälp av katerisering. Och då kan patienten fara hem dagen därpå!!
Gå in och läs om det på denna länk, det e helt fantastiskt igentligen vad man kan göra idag.
http://www.medtronic.se/SE/downloadablefiles/MEDLEY_20.pdf      (det börjar på sidan 12)

Ett litent leeende



Återkommer när vi vet mer



Kommentarer
Postat av: Rebecka Lindgren

Så fin hon är! Hälsa Petra och Janne att jag tänker på dom och håller tummar och tår för deras fina lilla flicka. / Rebecka

2009-04-01 @ 14:13:21
Postat av: Mommo

Lilla vackra flicka, jag håller alla mina fingrar och tår för dig och för Petra och Janne, allt kommer att gå bara bra.

2009-04-01 @ 15:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0