Usch vad det finns mycket lidande

Läste om Viktor som bara är 1½ år och döende i cancer. Han har bara några dagar kvar att leva och föräldrarna vill att han ska få dö hemma. Men deras kommun har ingen hemsjukvård för barn under 18 år. Igår läste jag att han har syskon också och de vill att han ska få komma hem och dö i sin säng med sin familj och alla hans leksaker.... men det går inte

Kram på dg lilla Viktor, hoppas slutet går fort så du slipper lida

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/barnhalsa/article4894735.ab


Viktor och hans föräldrar

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men Fyfan! Det här är ju ett I-Land, hur kommer det sig att staten inte kan fixa hemsjukvård. Skickar många tankar till den familjen...

2009-04-14 @ 12:06:21
Postat av: Irina

Hujja! Man kan bara hoppas att de ändrar sina bestämmelser ang detta. :(

Stackars lilla Viktor o hans familj!

2009-04-14 @ 12:36:06
Postat av: Carola

Pappan till Victor var en vän till min bror david som inte är vid livet just nu. Så jag kände Peter ganska väl då. Tänker på hur jobbigt dom har haft det och hur jobbigt dom har det nu. Skickar alla tankar som jag har till dom.



Kram

2009-04-24 @ 11:25:21
URL: http://svelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0