Melodifestivalen

Kollade faktiskt på den i kväll och hela. Brukar inte göra det. Har nog inte sett det på flera år. Men idag hade jag bestämt mig för att titta. Men vad bra hon var Malena Ernman!!! Helt otroligt vilken röst hon har, vilken inlevelse och vilken glädje när hon sjöng. Såg ni hur hon fullkomligt käkade sig in i kameran?! Är ännu helt konfunderad över henne. När hon sjöng andra gången höll jag andan nästan hela tiden, kände mig högröd och svimfärdig till slut :) 

Jag hoppades på att hon och de tre killarna Next 3 skulle gå vidare. Det båda bidragen var lite annorlunda, inte så stereotypiskt som tex Agnes. Killarna var ju som lite av allt vad som krävs i en sån tävling, lite rap, tuffa brudar, en låt med fart och mycket latino. Men nu så ska jag hålla fingrar och tår för Malena Ernman :)


 Annars tyckte jag så här om bidragen

1. Agnes- Nja jag vet inte riktigt, tyckte Anna och Maria var bättre
2. Star Pilot- Tyckte att de hade en bättre låt än Agnes och skulle tagit henne i duellen. Men jag gillade inte stilen på dom riktigt! Men låten var bra.
3. Susanne Alfvengren- Nä men hallåååå, vilket intryck hon gjorde, hon såg hemsk ut på scen. Texten var fin och säkert en låt som kommer att höras mycket men inget ämne för Eurovision song contest direkt.
4. Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng- Bättre än Agnes men kunde varit mer fart i låten så skulle de nog tagit Agnes.
5. Thorleifs- Men detta var väl döden :) tyckte han såg full ut när han skulle av!
6. Sarah Dawn Finer- Hon var jätte bra men inte riktigt i min smak
7. Next 3- Jag tyckte rappen inte var så bra men resten av låten var helt ok.
8. Malena Ernman- Min helt klara favorit :)

CU

Kommentarer
Postat av: Pia

För första gången i blogghistorien så har vi olika åsikter! ;o) Jag gillade INTE Malena, inte ett dugg. Rap är inte heller någon favorit, men det var söta grabbar och medryckande musik.. Star Pilots var mina favoriter och blev mäkta upprörd av att de blev slagna av Pip-Agnes!! :o)

2009-02-28 @ 23:39:29
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0