Glader idag :)

Idag har jag äntligen fått igång min dator!!!! Danne var så snäll och var och köpte mig en ny strömkabel, tack min underbara älskling, jag är såååå nöjd så. Alltså en orginal kabel kostar 1600 spänn till min dator. Alltså det e ju hutlöst. Hur tusan kan man ta det för en kabel?? Hittade en universal som passade, inte för att den var billig den heller, 500 spänn kostade den med. Men vad gör min gubbe inte för mig va. Allt för att jag ska få igång min egen dator..... eller var det kanske det att han vill ha sin ifred, hehe. Nä det tror vi inte va, han ville förgylla min dag, det ror jag.

Savannah den lilla primadonnan, hon hittade Lindas smink här om dagen. Hon älskar sånt, så Linda lovade att gå igenom sitt och ge till henne. Sagt och gjort igår kom Linda. Hon fick en liten sån där snaisig shoppingpåse, ni vet en sån alla kändisar har. Den var liten och svart och hade rätt långa bärband. Där i hade Linda lastat in smink. Det var ögonskuggor, läppglans, cremer, mascara, nagel lack, läpp pennor, eyeliners. Ja allt för en hel sminkning. Hon var så nöjd med sin påse. Hon sminkade så det stod härliga till, sen skruvade hon igen allt och la ner det i påsen igen. Och så gick hon omkring här hemma, speglade sig och bättrade på. Sen hängde hon påsen på axeln, helnäck för övrigt förutom trosor :)

De var och badade igår innan läggdags och gissa om jag blev lite små chockad när jag skulle lägga mig och tittar på henne, hon såg ut som hon kom direkt hem från en halloweenfest!! Håret stod ju åt alla håll eftersom hon la sig med blött hår och sen hade damen tjuvsminkat. Hon var helt svart runt ögonen, ner på kinderna och tom på magen. Men vad kunde jag annat göra än att beundra henne och små le. Ni vet hon såg ut precis så man gör när man tagit sig en redig fest, varit gråtmilda Gunilla under kvällen och skitit i att tvätta av sig :)

När jag kom hem ikväll så ringde Minna, de var på bastugränd. De ska ju flytta dit nu. Kvistade över dit för att se deras planer på hur det ska bli. Blev erbjuden en hylla, en sån där rums avdelare. Men den var så stor, hittade en sån här istället


Saken som ser ut som en gaffel!! Varenda jul tänker jag - Fan nu har jag glömt att köpa en sån i år igen och en vanlig bordsgaffel åker fram. Men sen blir det inte under året att man investerar i en sån. Och nu har jag fått en.:) En Atlantic chef ännu, precis de knivarna har jag själv. Så det var en lyckad kväll, tackar Minna.

Det ska bli så kul när de flyttar tillbaka hit. Då bor vi jätte nära varann. Vi har som tappat lite kontakten de sista åren men nu jäklar Minna nu slipper du inte mig. Garvade åt henne för ett par år sedan. De bodde under sommaren på bastugränd. Sen ringer hon en morgon och frågar om jag har mjölk. Jovisst säger jag kom över. Och vem kommer i vit turban (virad handduk på skallen) och morgonrock längs gatorna :) Hon såg så frän ut :) Så det blir morgonrocks rally i kvarteret här.

Sen en sista sak. Min kära vän Anka har fyllt år igår. Och vet ni vad jag gjort? Jag har inte grattat henne på rätt dag. Men hon har ju varit så upptagen, har bara främmande och främmande när man ringer *hör hur jag surar Anka* och så ringde jag sent igår. Och då säger hon när men nu får jag en rökfrämmande. Och jag som skulle sjunga då men kom av mig och sen glömde jag ju :( Och det värsta är ändå att jag inte fått MARENGTÅRTA!!!! vet ni hur god den är. Hon har SLÄNGT bort sista biten!!!! Alltså om du nu surar för det så kunde du ju åteminstone tryckt ner den i brevlådan till mig :)

Men här få du lite plåster på såren


Med en enkel tulipan på bemärkelsedan
jag har den äran, jag har den äran
att gratulera :)

Grattis Anka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0