Helgen

Jaa vad ska man säga om den!!? Började jobba mitt mastodont pass på fredag, 8.30-20.30 men det e helt lungt. Jag byter arbetställe mitt i allt så det känns inte så jobbigt som det låter. Lördagen sen förflöt i all sköns ro fram till c 16, då ringer min son och säger att han varit med i en olycka på isen, han hade slagit i huvudet. Han hade varit avsvimmad ett tag och hade minnesluckor. Han kom in till stan och vi åkte till akuten. Högt blodtryck, ojämna pupiller och en enorm huvudvärk. Läkaren konstaterade att han nog varit medvetslös en stund och i och med att han var så extremt ljus känslig så skickade dom han vidare till sunderbyn för datortomografi, de var orolig att hjärnan sväller.

Jag kunde inte åka med i och med att jag faktiskt jobbade och det var bara 1 personal kvar på bygget och vi har fullt just nu. Sen jobbade Danne morgon idag och det hade varit svårt med barnvakt kl 07 om vi blivit kvar i sunderbyn. Nå jag kom till jobbet där det verkligen var högtryck. Slutade kl 22, Dennis messde strax efter att allt var ok, röntgen hade inte visat nått så han var på väg hem, skööööönt.

Sen var natten som sig bör i detta hus. Vi gick och la oss efter 01, vid 02 kom Jonte och Madde hem, steg upp och pratade med dom en stund, tillbaka till sängen, låg och vred mig ett tag men John Blund infann sig. Vid 04 väckte Rasmus mig, han behövde spy. Somnade om igen. Vaknade ett tag därefter att Savannah kom ner hoppandes från sin säng (överst i våningsängen) hon landade på mitt ansikte. Gjorde plats för henne i sängen som inte dög så speciellt länge för då väckte hon mig för att tala om att hon går i sin egen! Jaha sen var det Dannes tur att stiga upp eller jag väcker honom för han sover hårdare än Greve Dracula i dagsljus!! Somande om för 1000 ende gången kändes det som. Då sov jag väl den längsta sammanhängande snutten under denna natt/morgon. Det tog ända fram till halv 9 innan Rasmus började ropa -Mamma jag är färdig, då hade han stigit upp och varit och bajsat! 

Så gissa om jag var seg i dag. Började jobba vid 13, vilket bara var en frid i hjärnan. Det är lugnare på jobbet än på hemma fronten när man har småbarn, ja och stora barn och en massa djur :)

Ikväll fick jag en så frän vits av Linda på sms, den förgyllde min sega hjärna och kropp så jag tom orkade blogga.

Mannen till läkaren
-Jag kan inte hålla den upprest under samlaget.
-Du kan prova binda en glasspinne på under sidan och stötta den så läkaren.
Senare när han ska älska så gör mannen som läkaren sagt och stoppar in den.
-Titta säger den ena äggstocken till den andra, Nu kommer den jäveln in på bår också!

Nä mina vänner nu väntar bastun, sen ska jag slöa framför tv:n och när jag känner mig som en valiumtablett... jag sa när jag känner mig, inte när jag känner av.... så ska jag hasa mig till sängen.
            


Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0