Att vara full och dra på krogen

En gång i världen tyckte jag det var skit roligt. Då hade man ågren dagarna efter men nu förtiden har jag ågren en vecka innan och en vecka efteråt :)

Satt och filosoferade över mitt liv som jag lever det just nu. Funderade om jag blivit tråkig helt enkelt? Inga vänner ringer längre och kollar om jag ska med ut. Underligt är väl inte det, jag var ut i våras och före det har jag varit ut midsommar dagen 2007! Oho jopp så flitig är jag på det. Men med det menas inte att jag inte svirat. Det har jag, vi har våra personal fester och de går jag på. Vi är ett så bra gäng och så har vi vår egen DJ, Mange. Han har enorma högtalare och flera tusen låtar som han snurrar på. Vi skulle säkert kunna lyfta taket med den volymen. Han har faktiskt DJat en del och gör det fortfarande på fester och så.


När jag går på krogen så går det till ungefär så här, jag dansar en jävla massa, typ från det jag kommer in tills att jag går ut. Jag älskar att dansa. De jag går ut med hinner jag knappt prata med. Sen hinkar jag i mig öl, blir full och går hem :) Ungefärligt likadant är det väl på personalfesterna fast då håller vi på till 03 och 04 OCH jag hinner prata med folk där! Skit roligt har vi med. Sen är vi en liten trupp som släpar oss dit på morgonen och städar undan.


Är jag då tråkig? Säkert i mångas ögon. Men jag känner själv att orken och lusten försvunnit helt. Jag är så nöjd med det liv jag lever idag. Vi joxar på under dagar och kvällar med ungar, djur och jobb. Sen vid 22 då kan man slå sig ner bakom datorn, Danne bakom sin och jag bakom min. Så sitter vi i nån timme. Jag känner att jag måste få gå igenom de bloggar jag läser, söka info som jag kommit på under dagen att jag behöver, ja och blogga förstås:) Sen blir det soffan och nång CSI eller liknande. Det är som en insjunken badboll ungefär.


Jag vet hur det var, hur det kröp i kroppen om man inte gick på krogen en helg. Och när man skulle ut så gick man omkring och gnolade halva dagen innan det var dags. Sen flyttar man gränsen allt eftersom utgångarna blir fler, gränsen för vad man gör, hur man dricker, vad man säger osv. Jag och de jag gick ut med på den tiden var nog i topp 5 i 10 års tid på att gå ut varje månad. Vi var jämt ute. Nu menar jag inte att vi gjorde vad som helst men efter ett tag så började man tycka "so what" det är ju en kväll på krogen. Då vet jag att jag tyckte att de som aldrig eller mer sällan gick ut, de hade inget liv!!


Men jag har ett liv, ett rätt lungt och harmoniskt liv. Jag är nöjd med det som det är just nu. Då vet jag inte vad Danne tycker, kanske han tycker att vi är som stans största panschisar :) men då hade han nog kanske gjort nått åt det själv.

Nä nu ska jag ta och fortsätta och filosofera i soffan och kolla om Danne e klar med sitt.

CU tomorrow

Kommentarer
Postat av: Åsa

Inte får vi klaga på vädret den här sommaren :-) härligt har och är det. Krogen ja ... ungefär samma här, var i och för sig på Twincity en dag men sist jag var före de var annandagen :-) så inte springs de här heller så mycket. De är nog åldern ..ha ha ha och inte skulle de väl heller se så bra ut om 2 st 40+ rände ute varje helg ... ha ha ha så nog ska vi vara så nöjda med vårt panscho liv .. de är så skönt. Nä nu är de dax att göra sig i ordning för jobb ... heeela låååånga helgen !!!

Ha de tills vi ses eller hörs igen.

2009-08-01 @ 08:06:37
Postat av: Johanna

Inte tycker jag då att ni "äldre" "mognare" :) Är pansionärer, inte alls. Då har ju jag isådanafall blivit en REDAN! Jag har inte varit ute sen februari-mars!!!!!! Visst skriker alkotarmen då och då, men jag har liksom inte haft tid över eller orken att gå ut. Snart, ska jag. Men vet inte riktigt ännu.. Vilken tönt jag är!! ;D hehe

2009-08-01 @ 16:05:31
Postat av: Hema

men anna... såg jag inte dig på rockabilly-kvällen på AKB förra sommaren?

2009-08-04 @ 23:40:07
URL: http://myah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0