Dagen i bilder

Städade ju åt sköldisarna idag, de var så nöjda efter att ha badat då var det dags för käket och fort som attan välja bohåla.


Kasper, som egentligen är en tjej och har varit hos oss sen 1994 och bakom Pekka som försöker få en smakbit han med.

     
Pätka, den andra hannen har käkat färdigt och skyndar sig för att välja bohåla först. Den högra såg mest cozy ut, tror jag han tyckte.

Sen kom gänget :) och badandet började....


Fiskarna har anlänt och det blev ös i bassängen :)

Idag var det livat på beach Storgatan, det var vattenkrig, jaga varann runt gården, ungarna växlade mellan studsmattan och bassängen friskt. Theo var oxå här och han gillar inte att bada.


Delar av gänget som var på "beachen" idag.

Linda med familj kom vid 11-12 nångång så vi lagade gemensamt lunch, eller Linda stod för kockandet, hon är så bra på att laga mat. Så det var riktigt trevligt.

Nu är jag just hemkommen från grannen. Har varit och tiggt till mig en bastu med ungarna, vi har någon väsentlig del (som jag inte har någon aning om vad det är eller vad den heter) som är sönder till "grejen" som fixar varmvattnet in till huset via fjärrvärmen.... eller nått sånt! Varmvatten har vi ialf inte haft på några dar, jag har raggar duschat i trädgårdslangen, det är ju varmt ett tag ialf när den legat i solen. Men jag kan ju inte duscha ungarna där, det hinner ju bli kallt innan du är färdig. Så tackar Stefan, det var riktigt skönt.

Rasmus han tyckte det var så fint i Stefans källare så han utropade helt spontant WOW och MEGA WOW!!! Han var ner där sist när Stefan köpt huset och då var inte källaren målad som den är idag. Sen tyckte båda ungarna att det var nog lite fusk att Stefan har en så stoooor badbunka, hehe även kallad jacuzzi :)

Hoppas att du fått lite sol idag Pia, försökte knuffa solen åt ditt håll med :) Nä nu ska jag ut och kolla om tvätten är torr. Och det allra viktigaste, kolla hur mina dreads är efter tvätten :)

CU later

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur gick de med tvätten?

2009-07-25 @ 22:14:45
Postat av: Åsa

Oj mitt namn försvann :-) men svårt att veta vem som är intresserad av de ??

2009-07-25 @ 22:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0