Det brann igår

Vårt gamla tingshus brann ner igår. Först for jag förbi vid 20 och sen for jag och Rasmus och kollade vi 21 tiden och då hade taket brunnit upp nästan helt upp och väggarna började ta fart så det brann nog ner till grunden.

    

Det här var vid 20 och följande bilder sen vid 21

     

Rasmus har så kloka funderingar. Han stod mest och tänkte på vad människorna som bor där vad ska de göra nu? ska de köpa ett nytt hus? deras saker, har de hunnit ta med sig dom? Han som försökte trösta sig med att det finns ju nya hus.

Barn brukar ju tycka brandbilar och sånt är spännande så jag frågade om det.
-Är det spännande?
-Nej säger Rasmus, jag tycker mest synd om dom.

Idag tjänande det som boningshus.

CU


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0