Dreadat igen

Bestädde nytt gele för det tog ju slut och då tänkte jag att jag skulle prova waxet med. Det kom idag :)

                  
Så det har ju förstås varit mitt kvällsgöra, vaxa in dreasen. Jag har ju geleat tidigare och av vaxet blir det ju som kletigt fast jag tog väldigt lite och jag gillar inte klet!!! Men får se det kanske håller bättre ihop vid roten. Men det är inget jag ska använda mycket av, tänkte ca 1 gång i veckan, nån dag innan tvätt så det hinner smälta in ordentligt. Kommer nog använda mig mer av gelet.

Jo sen finns det nått som heter Dreadpepper men man kan oxå säga "dreadpeppa" som han från Dreadhead sa :)

Det verkar vara skit bra, kollade hur och vad man anväder det till. När man har dreads så kommer det alltid ut lite hår ur dom och det ser ju inte snyggt ut om dina dreads mest påminner om små kvastar!! Då tar man helt enkelt lite "dreadpeppa" på fingarna, tar det lösa håret och börjar gnugga det mellan fingrarna så att du kommer upp ungefär en cm nära dreadsen och formar en lite boll (tova) som du sedan drar in i dreadsen. När tovan ligger där inne så kommer annat hår att fastna i den och fortsätter tova sig. För det är det dreads är, tovor som du formar till långa spiraler :)

Men jag har hitta budet varianten av "dreadpeppa" nämligen .......

Funkade perfekt, håret blev strävare och tovade sig fint, precis som när de gjorde det med dreadpepper :)
Budget variant: dreadschampo- Grön såpa
                         dreadpepper- Bakpulver (man kan oxå säga "bakpulväh", hehe)

Imorgon ska jag och Åsa ha en riktig dread kväll, med påfyllningar, virkning och en massa snack om dreads, skit kul ska det bli.

CU

Kommentarer
Postat av: Åsa

asg .... bakpulväh .... ha ha ha :-)

Det ska bli så kul i morgon, måste syna dina "kuddar" och då kära medmänniskor så är det inte kanske dom kuddarna ni tänker på :-)utan vi som är lite dreadskadade har våra egna namn på våra skalpar ..ha ha ha.

Vi syns i morgon !!!

2009-07-15 @ 00:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0