Fredag och ledig

Oh så skönt med två lediga dagar men sen jobbar jag fr Söndag till nästa Fredag! Fattar inte hur jag tagit mina extra pass, som ett r*vhål måste jag säga! Jag och Danne ska ju klämma in tio extra pass under sommaren i samma familj och plus att vi inte kan jobba samtidigt. Så då gäller det att ta där man kan och får. Nå efter nästa vecka är det över för min del ialf.

Nu ska jag ut och hänga upp lite tvätt så jag hinner vara ute innan det är dags att börja laga mat. Det blir en hel del rödspätta att steka.

Hörde den här på morgonen. Jag är lite nostalgisk igen, kom och tänka på när Dennis var runt 2 år och älskade den här sången. Han stod och dansade och sjöng framför tv:n, vaggandes från ena benet till det andra
-Med sammets nos och KORRRTA ben......


Kommer du ihåg Dennis...... "med sammets nos och KORTA (med tydligt R) ben........
Han blev så arg när man sa att det heter inte KORRRTA utan korta.
-Näha för dom sjunger ju KORRRTA sa han argt.

Ja det var den tiden det. Det är så svårt att tänka att det är 17 år sen. Det känns som några år sen bara. Usch vad tiden går fort. Samtidigt när jag tänker tillbaka 20 år och inser hur fort det har gått så tänker jag framåt 20 år. Då har jag ett år kvar till pension. Jag har börjat förbereda min utlandsflytt. Börjat göra mig av med grejer, börjat sälja, ordna papper, titta på hus där nere, börjat ta sepkulanter på vårt. Då känns det lite bättre att tänka på hur fort tiden går.

Idag är inte avstånd något, man kan ha direkt kontakt med webcam precis när man vill. Tänk hur ser tekniken ut om 20 år?!

ja ja nu ska jag ut igen

CU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0