Morgon rutinerna

Är avklarade, hundarna har käkat och bajjat, gojorna har fått ny mat och vatten. Ute blommorna nästa knäböjde åt mig i morse för att få en slurk vatten så det gjorde jag oxå. Sen var det dags för rengöring av poolen. Det kommer så jäkulens mycket skräp från träd och annat i den. Poolskyddet hjälper väl lite grann men det kommer in ialf. Nu tänkte jag ta en paus och sen ska jag börja städa åt sköldisarna, sätta in nytt gräs och badvatten. Sen är det ju dyngisar så de har badat i vattenskålen. Så där är det dags för en redig städning.

Imorse vid 09 var det redan 23 grader varmt, men då vet jag inte om den sidans termometer har varit i solen. Men på skuggsidan var det 24 så det stämmer nog. Det blir en kanon dag i dag och jag är ledig :) gissar vem som flinar för sig själv! Danne jobbar 07-19 idag så vi är själv hela dagen här. Ja nå själv och själv, Linda med familj skulle komma och bada och Petra oxå med hennes familj. Sen kommer säkert Sanna om hon inte packar iväg sig på stranden.

Så här skönt hade Saga igår hos oss, vi laddade upp med lite badvatten i en bunka men det tyckte hon inte alls om, hon tyckte det var lite skit äckligt tror jag :) Vagnen var mycket skönare enligt henne :)


Mina badtokiga ungar, alla 4, har badat i baljor uten sen de var typ 6-8 månader och kunnat sitta själv i dom. Så man är inte riktigt van, jag doppar i varenda unge jag hittar :)

Lite badbilder från tidigare år.

Savannah den 26/8 - 06

Rasmus, samma dag.

Det var fortfarande så varmt i slutet av augusti det året så de badade. Fotat med mobben, dålig kvalite.

Här är på badstranden den 10 Augusti

Den 4 Juni 07. Det året sköpte vi sen poolen.

08, var det här det sörsta vi hade uppe, det var ju så kallt förra sommaren.

Avslutar med en liten bild när Savannah ahajjar Exo. Då var han alldelens ny här hemma hos oss. Men X valde att promenera bakom Savannah från den minut han kom in i huset. När hon var bebis så fanns han där hon var :) Mattes fiiina pöjk :)


Nu väntar sköldisarna och solen.

CU

Kommentarer
Postat av: Pia

Ja, jag flinar definitivt inte!! :o( Här har det öst ner hela gårdagen, natten och fm.. Blää.. Nu duggar det lite lätt.. Men det är varmt och det är jag oerhört tacksam över!! :o)

Ha det så jäkla kul på badstranden!! ;o)

min avundsjuka lyser inte alls igenom, vaa??!!

2009-07-25 @ 12:29:45
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0