Ny look på dreadsen

Idag har det inte varit nån bra dag. Sov för det första dåligt. Båda ungarna kom i vår säng så jag vaknade av och till hela natten. Sen steg jag upp med stans huvudvärk som har hållit i sig hela dagen. Jag har som ett järnband runt huvudet. Sen blev det ju inte bättre av att jag kom på att jag ville ändra topparna på mina dreads! Så nu har jag en brännande känsla i nacke och armar. Det är ju inget tungt jobb, jag har fått vila armarna mellan varje dreads. Nu har jag en tredje del kvar att göra men det måste vänta några timmar, tar dom i kväll.

Nå så här såg topparna ut innan

och när jag fixat ser det ut så här jaf fixat lite 

Topp två tog jag bort över 15 cm, tycker inte om när de sista 20 cm är snören. Lite avsmalande kan det ju vara men inte så mycket som jag hade.

och efter tovning, virkning och lite palmroll

Så nu börjar det kännas lite som jag vill ha det. Jag vill ju inte ha allt för långt, det är bara jobbigt. Jag går ju oftast med halva håret löst och att då har dom ner till rumpan som jag haft tidigare är inget kul. Nu var det ju med topparna ner till halva ryggen lite kortare kanske. Och nu efter lite fix så är dom till axlarna :)

Sätter in bilder när allt är klart så får ni jämföra.

Later

Kommentarer
Postat av: Åsa

Oj oj oj vilka fina dreads och toppar jag kommer att få när du kommer :-) bra att du mixtrar så jag blir riktigt fin.

2009-07-05 @ 19:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0