Tivoli i Torneå

Efter att jag blogga i morse så gick jag och hämtade in tidningen. Och bland det första jag läser är att företagarna i Happis ska börja fundera vad man kan göra åt torget för att dra dit mer folk. Jag tycker mitt sommar torg är en jätte bra idé för det. På vintern äger vi ju massvis med snö, då kan man ju ha snö aktiviteter, bygga ett jätte snöslott, is skulpurer, tomte marknad and so on :) Sen annonserar dom Happis marknad och lite musik aftnar runt om i kommunen. Det var precis nästan allt som jag gnällt på inlägget innan :s sorry

Men men idag har vi varit på tivoli i Torneå, 600 spänn gick bara så där på en timme. En karusell kostade 40 kr!!! Hutlöst tycker jag. Savannah drog i såna där vinst varje gång snören, det oxå 40 spänn. Allt var svin dyrt. Sen måste man ju som vuxen åka med i vissa.

      
Här ska vi åka "Masken" en mini bergodal bana. Ungarna tycker det är skit kul. Rasmus kunde åkt själv men Savannah vågade jag inte släppa själv ännu. Hon kanske ställer sig eller nått för den går rätt fort i kurvorna :)

Sen var det mammas och Rasmus tur, huvva då. Jag gillar inte karuseller, tycker Masken var tillräcklig för mig. Men Rasmus ville i Twister så vi tog en raid i den.

     
Var ju tvungen att hålla minen och låtsas ha kul för Rasmus skull för han var lite rädd och trodde han skulle spy. Det hade ju varit snyggt om jag klivit av med spyorna hängandes i dreadsen :)

Theo han ville inte åka alls, han tycker det är lite läskigt med karuseller och sen tycker han det låter illa. Det är ofta hög musik och det tjuter och håller på. Men jag lyckades övertala honom att åka med Savannah och Rasmus i bilarna ialf.

     
Det var skit kul tyckte de två minsta iallafall.

Ett tu tre dök denna filur upp




 
När Theo väl vågat åka en ja då var det ingen hejd så skulle han vidare i nästa. Så han tog savannah och drog i väg, Rasmus ville inte åka den efter att ha provat den första bilarna :)


Koncentrerade barn, det ser ut att vara Savannah som ska köra :)

Savannah och Theo gör stan osäker :)

Rasmus han valde spök huset istället, det var väl det enda han riktigt såg fram emot att få vara i :)

     
Det var lite annorlunda mot för förra året. I år hade de lagt till en livslevande Scream som for runt där inne och skrämdes. Till och med mamma släppte ett tjut när han dök upp :)


Ni ser honom kika fram bakom dörren. Det var ju ett positivt inslag, det är ju liiite trist annars dessa små spökhus.

Emil, Linda och Tommy kom också dit men de var med Maria och hennes ungar. Men en bild han jag få iallafall.


Sen avslutade vi dagen med att Danne åkte i spiral rutch banan med ungarna. De var roligt, de var på väg fler gånger trotts brännsår när de råkat nudda kanan med någon kroppsdel. Fort gick det sa Danne.

Så här såg den ut.

Efter det for vi allihop och käkade på Frasses. Det kändes som skönt att slippa ställa sig och laga mat efter ett tivoli besök. Bara ljudet och hålla reda på ungarna gör ju att man e helt slut i rutan :)

Ja ja nu e det gjort ialf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0