Huvvaligen då

Vad jag är trött, har jobbat extra idag och stressat sen förra veckan med denna student. Imorgon är det över och man kan pusta ut. Idag efter jobbet så var jag och köpte nya gardiner, inget märkvädigt men åtminstonde likadana :) jag är ju inte så brydd i det där med heminredning. Har inte tid med sånt. Jag skulle önska att jag vore lagd lite mer åt husfru hållet, det är så fint hemma hos andra men jag får som inte till det. Sen går det int här heller för den delen, det bor alldelens för mycket djur här.

Att tex köpa gardiner går till på det här viset. För det första kollar jag längden, vill ha gardiner som är 160 cm typ. Att ha långa fina gardiner går inte, vi har hundhår som virvlar runt hela tiden. Nu tänker ni varför dammsuger inte människan då?? Jovisst jag äger en sån och den används men 3 hunder och 2 katter plus 5 gojor...... vi nöter ut en dammsugare vart annat år.

Efter att ha kollat längden kollar jag vilket tyg det är, det får inte vara plysh, sammet eller nått sånt, grovt vävtyg går inte heller. Dom ser ut som små ryamattor efter ett par dagar, katterna ligger på fönsterbrädorna. Helst ska man hitta något glansigt halt tyg som det inte fastnar på.

Slutligen så älskar jag paneler, inte för att jag tycker att det är snyggare än nått annat men för att de hamnar mer åt sidan så de stackars katterna inte får sina sängplatser förstörda av en massa gardin!

När gardinen väl hänger på plats så är det dags att ta upp dom så de inte släpar i golvet och så att dammsugaren kommer under utan att suga in hela gardinen i påsen :) Så det är ett litet projekt i sig att köpa gardiner.

Kan bli så avis ibland på folk som har det lungt och tyst, hår och fjun fritt, inga klor som skrapar över golvet så fort du lyfter på arslet, inga gojor som gapar GONAAAATTT eller svär åt en när man går förbi, och kan dom inte prata deto mer så kan det låta så här...


Så här kan Ellen hålla på mellan varven...

Men och andra sidan så är man aldrig ensam. Med jakosarna går det nästan att föra ett samtal. Som sist jag städade burarna så hängde Ellen precis brevid mig hela tiden, putsade mitt hår, pussade och underhöll mig. Hubbe satt i buren och frågade -Vad gör du för nått? Jag svarde -Städar efter er små grisar - Jahaja säger han då, Är det tisdag? var en fråga, svarade irriterat efter flera gångers frågande -Näääe torsdag!! - Jahaja får man till svar. Plus att han sa en massa annat. Jag som trott att han slutat prata nästan helt sen Barbro kom men onej, han babblar på för fullt men han har en annan röst nu.

Hundarna, framför allt Exo är där jag är, går jag på dass ligger han utanför, skulle han få så skulle han sitta med huvudet i mitt knä. Sen smyger han efter mig och dunsar ner i liggläge vart jag än är.

Katterna håller mig sällskap på morgon kaffe med rök ute på bron, då värmer de mina tår och vill bli lite kliade. Så visst är det mysigt med dom oxå

Har köpt hårfärg idag, en aning mörkare än det jag har. Vill inte se ut som en gammal urblekt dassmatta i huvudet i morgon. Sen ska jag ju göra dreadsen på tisdag och då kan det ju vara lite fräscht att vara nyfärgad. Det är ungefär en nyans mörkare än mitt eget så när utväxten kommer spelar det ingen roll, det kommer inte att synas och sen är oftast min utväxt mörkare än det övriga håret.

Nä nu ska jag starta med färgning och sen bastu.

CU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0