Pooljoxat idag

Vi fyllde poolen själv, orkade inte vänta och nu vet man att de lovat fint väder i flera dagar. Den behöver ju tid att värmas upp med. Det tog ändå inte så länge, 5-6 timmar och då hade vi ett break ett tag där emellan.


Det här är nu ikväll. Rasmus har redan hunnit bada en sväng trotts att det var SVIN kallt vatten!!! Ikväll har jag rengjort den, håvat den på skräp, vi har klorat och höjt ph värde. Nu är poolskyddet på i väntan på ungarna i morgon :)

Igår fick vi flyttat gungställningen, det har vi tänkt göra ett tag nu. Rasmus och Emils koja rev vi (den var spikad i gungan) men de var med i rivningsarbetet :) Gräsmattan under gungan var helt förstörd så nu står studsmattan där istället. Förhoppningsvis så kanske gräsmattan återhämtar sig.

       
Sköldpaddorna har oxå fått komma ut för sommar vistelse. De har ju en stor fin bur att vara i och de njuter verkligen av att vara ute i det friska. De käkade, badade och sökte upp varsin korkbit att sova under.

       
Det är bara Kasper som är kvar i matskålen. Pekka och Pätkä har gjort natt :)

Altantaket går framåt. Småjoxet jag skrev om för några dagar sedan håller Danne ännu på med. Men tänkte visa upp det "färdiga" resultatet.




Vi har inget fel på vär tegelväggen vid lillfönstret. Har photshoppat (slarvat) bort ett gojträd med linnen hängandes på. Det såg så fult ut :)

Hundarna har så skönt. De går in och ut, lägger sig i skuggan och tar en siesta. De kör sina rejs runt tomten, jagar varann och slåss lite mellan varven.


En lite dålig bild på X men hur jag än försökte så ville han bara komma till mig :) Men Nellie blev väl vacker på denna bild. Det är lite skillnad på tik och hane. Tikarna är så smäckra jämfört med hannarna. Personligen tycker jag hanen är mycket snyggare. Snyggare huvud, mer bastant i kroppen helt enkelt skit snygg :)


 Tänk att de är helsyskon, de skulle man inte kunna tro. Det är många som frågar om hon är Exos valp :) sur Nellie

Nä nu ska jag ut och kolla vad Danne pysslar med. Sen blir det lite tv och sängen.

Natti natti på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0