SEMESTER

Har just kommit hem från jobbet, nu har jag semester!!! Skönt 4 veckor bara vara. Vi har inte planerat in nått spec, det är alltid så mycket annat som ska hinnas göras. Men bara vädret tillåter så blir det en massa badstrand ialf. De har ju lovat 23 grader hit upp på måndag. Låter otorligt bra måste jag säga :)



Med ungarnas sovande går det si och så. Vaknade i morse igen med de små liven i sängen. Det är ju så söta så det gör inget. Huvudsaken är att de somnar i sina egna sängar ialf. Tids nog så slutar de koma till oss och då kommer jag nog att sakna dom.

Nu när Jonte och Dennis är stora så brukar jag tänka tillbaka på den tiden då de var små. Hur det var då. Då var de hemma med mig varenda helg, de kollade Disney dags och lekte med Turtles och Biker Mice. På somrarna drog de ut till furön då och då. Deras intressen var djur, cykla, spela fotboll, pokemon kort, nintendo, wadokai, skridsor, skidor, inlines. De fick vara ute till 20 på sommaren. Vi åt lördags godis och hade veckopeng. De var flitiga båda två i skolan, behövde aldrig tjata om läxor. Den tiden saknar jag idag. De är stora nu, de har sina liv och jag kan känna mig lite utanför. Det tar väl ett tag innan man fattat att de vuxit upp.

Idag lever jag återigen i den tiden med Disney dags, Turtles och Biker Mice. Ibland när jag ser på vissa disney dags snuttar kommer jag ihåg dom från Jonte och Dennis tid. Då är jag tacksam att jag återigen får vara med. Ibland känns det som om att blir de aldrig stora. Om 12 år är Rasmus där Dennis är idag, det kan kännas som en evighet dit. Men jag vet ju av erfarenhet hur fort åren går. Och denna gång ska jag vara tacksam för varje minut jag får vara med mina barn för snart är den återigen över.

Ha det gott så hörs vi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0