Äntligen kväll

Då var begravningen över, skönt. Det gick lungt tillväga som sig bör. Prästen hette Tjäder i efternamn, gullig och pensionerad. Han är nyinflyttad i Haparanda, har jobbat i Övertorneå och byarna runt i kring om jag förstod det rätt. Han är nu bla fängelsepräst och rycker in i Haparanda församling så och då. Han var rätt häftig, använde sig av uttryck som "jag hakar på här" ja, inte i predikan då :)

Danne pratade med sin mormor igår och frågade vad prästen hette
-Jaa säger hon, inte kommer jag ihåg men det var nått fjäderfä iallafall.

När vi kom hem for jag med Jonathan på IKEA, han köpte ett helt nytt vardagsrum, soffan köpte han på Ö&B men det övriga på Kamprads affär. Sen var det lite mattor, kuddar, hyllplan, konsoller, handdukar och sånt. Och allt fick han för ett jätte bra pris. Pengarna han fick i presentkort har kommit till nytta, tackar till er alla för det. Nu när han använder sina egna pengar så tittar han oxå på prislappen. Han har en väldigt bestämd smak på vad han vill ha, allt är i svart, vitt och grått.

När vi handlat färdigt, (effektiva var vi på 1½ timme hade vi gjort bort allt, varav lastat av bilen i lägenheten en sväng.) så stannade vi på shell, var och köpte kaffe åt mig och Maria. Maria stackarn sliter med målning av lägenheten. Men nu är det inte mycket kvar, hon har en vägg, den som blir mörk grå kvar att måla. Gärre har sattit upp det nya köket och får väl hjälpa till med det roliga som att skruva ihop allt Jonte köpt idag. Allt man köper på IKEA kommer ju i platta paket :)

Ja ja nu ska kolla mailen och sen slå mig ner på soffan. Jag är helt slut efter dagens bravader.

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Pia

Det är ju så bra att kunna handla, i princip, ALLT på IKEA! :o) Synd att vi har så jäkla långt, ca 35 mil till Happis och 30 mil till Sundsvall.. Inget man åker till på en kafferast! :o)

2009-03-18 @ 10:16:02
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0