Har ringt och ringt och ringt

Smsade med Mari idag, hon har försökt ringa mig ett tag nu men har jag inte haft främmande så har jag suttit i telefon. Har försökt få reda på vad min skikt röntgen visade som jag gjorde förra veckan. De slussade mig runt hela sunderby sjukhus och när jag väl hamnade dit jag skulle ja då var telefontiden över, då fick jag allt ta till min talförmåga och min lite mer myndiga stämma för att förklara för fröken telefonist att jag SKA FÅ VETA NU!!!!



Då släppte hon fram mig till avdelningssköterskan eller vad det nu var så jag kunde prata med henne och be läkaren ringa upp mig....... vilket hon ännu inte gjort.

Sen har jag suttit och försökt få tid till läkaren här i stan ang min Bechterews, den har blivit mycket värre nu och snabbt. Jag stelnar här och där nu, jag har värk överallt. Men när jag märkte igår att käkarna stelnat och jag hade problem att få in hamburgaren, då jäklar var det nog, ska jag inte ens kunna käka skräpmat!!! Men ni vet hur det är när man ringer ett sjukhus, knappa hit och knappa dit och välj det och välj nått annat så ringer vi upp dig piiiiiip



Hann slänga iväg ett mess till Mari ialf mellan varven. Förr satt man vid den här tiden med polarna i telefon och planerade helgens fest, numer sitter man och pratar med sjuksköterskor och får svar på alla undersökningar du gjort under veckan!! Det är bara och acceptera man börjar bli liiite äldre än 20 :)

Mari tröstade mig och svarade så här "Inte tänka så nu, du har barn under 5 år och en sambo som inte är över 40, och du är på jakt efter flerfärgade dreads.... så inte är du gammal"

Tackar Mari, jag blev ialf glad över ditt mess :)



Nä nu ska jag göra mig lite fin, vi ska med jobbet på dans i Övertorneå, det ska bli skit kul.

Ha det gött vänner

Kommentarer
Postat av: Pia

Usch då, det är ingen trevlig sjukdom den där B! Hoppas de hörde av sig...

Tack för tipsen med klänningarna.. Tack o lov verkar det inte vara så allvarligt med denna bal.. det verkar duga med en finklänning på 500 kr istället.. Hmrff.. man får vara glad över det lilla(prisreduceringen)!!! :o)

Kram på du!!

2009-03-20 @ 23:28:16
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0