Lungt och skönt

Ungarna har gått och lagt sig för ett par timmar sen men är fortfarande vakna!! Nåväl de är i säng ialf. Startade morgonen med en sedvanlig kaffe på daglig. Kollade upp hur jag skulle gå tillväga med min tand. Efter det har vi jagat det sista kläderna inför begravningen imorgon, Dannes morfar Levi begravs.

Danne ska bära och är lite nervis inför det, han har haft den turen att han aldrig har behövt gå på en begravning. Han pratade med sin mormor för och kolla ifall han kunde få slippa det. Men hon är så störtskön, tanten.
-Nä inte behöver du vara nervös för det, du känner ju alla
-Jo men jag har ju aldrig varit på en begravning
-Äh, det är inget, ta ett lugnande piller!

Kunde riktigt höra henne säga det, höll på att garva ihjäl mig när Danne berättade det :)

På eftermiddan fick jag tid till tandläkaren och gissa vad skönt det är att ha en tand igen!! Jag kunde ju inte ens äta ordentligt.

Nä nu ska jag ta och ringa upp min hårfärgande handikappade (hennes egna ord) vännina :)

Ha det gott så hörs vi

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag har tyvärr varit på många begravningar :o( Men alla har de ändå varit fina trots det sorgliga.

Har t o m burit kistan en gång. Det var min mormors syster vi bar, sex kvinnor var vi. Hon var som en liten fågelunge när hon dog så det var nog egentligen kistan som vägde något.. Men det var en stor ära! Det var så annorlunda och vackert!



Hoppas det blir en fin dag och stillsam dag för er!

Kram!

2009-03-16 @ 22:50:24
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0