Morgonens göromål avklarade

Då har jag haft lite "sovmorgon" eller inte, fick inte sova en sekund men jag låg där ialf :s Steg upp, tog ut Ellen, hann inte igår. Och hon var så mysig när jag städade buren åt henne. Hon klättrade ner och putsade mig, kelade i mtt hår. Hon hängde där upp och ner och glodde hela tiden. Hon ville så gärna komma men jag hade inte tid, skulle ju börja jobba. Men idag så, startade morgonen med att umgås med henne.

Sen var det bara att hugga tag i i dammsugaren, X och Nelli hårar och när rottisar hårar är det inte nådigt. Man har som en extra matta som ligger överallt!!! blääää. Nu så sitter jag här med Tintin. Hon springer som vanligt fram och tillbaka över mina axlar, rensar öron, ögon, mitt hår och kollar efter ojämnheter i huden att rensa bort.

Idag ska vi åka till Pian, Fredde har fyllt 19 år så det blir väl lite tårta och fika :) gotteligottgott. Skönt att vara ledig nu. Jag har jobbat mycket extra plus att vi var på en liten utbildning förra veckan. Så det var bara en dag ledigt på en och en halv vecka. Sliten är bara för namnet på vad jag känner mig.

Jo fasiken, jag har bitit av en tand!! I fredags när jag var på jobbet så gjorde jag en undan manöver som ledde till att jag smällde i skallen i en dörr så jag bet ihop käkarna i en väldig smäll. Jag hörde hur det kankade till i en av tänderna men tänkte inte så mycket på det just då. Igår kändes den lite skum, den som "gloppade" när jag tuggade. Men tänkte att det är nog inget. Men det var det nog, var på väg hem från jobbet, tog mig några bloss utanför bilen och stoppade ett tuggummi i munnen (hatar när det smakar rök i munnen) det lät så lustigt när jag tuggade på ena sidan, som om det var luftbubblor i tuggummmit, cool tänkte jag det var sånt med bubblor i, ni vet dom nya. Men icke sa nicke det var inte toyet utan tanden!! Ett tu tre satt den fast i toyet. Tur är att jag rotfyllt den så jag känner inget i den men det går ju inte att äta nått vidare bra. Nå ska kolla hur djur gör nu och sen beställa tid imorgon.

Nä nu ska jag ta mig lite kaffe och läsa aftonbladet.

CU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0