Vänner

Det är tur man har vänner som "kockar" runt på nätterna precis som jag. Jonathan och Madde har varit i Göteborg och hälsat på hennes pappa. När de skulle hem på torsdag så var det nått dator strul på flygplatsen i Göteborg och de blev fast där. Vilket betydde att de var alldelens för sena för flyget från Arlanda till Kallax och när de väl var där så hade sista bussen till Haparanda gått. Där står de halv 1 på natten och på kallax kunde de inte hjälpa dom. Flygplatsen stänger, ingen buss går in till Luleå, de tänkte de kunde sova på buss stationen. Men den hade nog oxå varit stängd. Och på kallax säger dom bara att dom kan inte göra nått det är inte deras fel.

Nå jag ringde Kerstin och hon for iväg efter halv 1 och hämtar dom. Sen dukade hon fram fika, bäddade i ordning en säng så de kunde sova. Plus att de satt och var gemytliga med varann efter fikat. Det var inte illa med tanke på vad klockan var. Pratade med Kerstin igår på dagen efter att hon kört dom till bussen och tackade henne. Ja och inte nog med det, Jonte hade glömt sin nya pedal till gitarren hos henne så hon hämtade ännu den och satte iväg den med kvälls bussen. Hon var så nöjd och glad över att fått spendera lite tid med min son. Han var så öppen och pratade jätte mycket. Jag hölt på att trilla av stolen. Han är inte den lättaste att få igång och prata ska jag säga. Men det är ju skönt att veta att han kan vara social när det krävs :)

Slutet gott ,allting gott



CU

Kommentarer
Postat av: Pia

Goda vänner är ovärdeliga!! :o)

2009-03-08 @ 15:11:02
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0