Impad

Fasiken vad impad jag blev av mig själv. Klockan 11 for vi hemmifrån och 12.45 hade vi, storhandlat, köpt hundmaten och gojmaten, ränt runt halva stan för att hitta regnkläder åt ungarna. Men hör och häpna, det fanns bara fleecefodrade!! Ica har måste kolla igen hur dom såg ut, har för mig att det inte fanns storlekar och att jag inte riktigt gillade dom. Men får väl kolla på det igen. Annars har jag hela torneå att gå igenom. Jag ska på "På Gränsen" som shoppingcentrat heter där imorgon och kolla nån festblåsa till mig :) Var på sporthuset, hittade ialf shorts till Rasmus, såna lite längre, gröna som jag tänkte ha till avslutningen och Dennis student fest. Han har en skjorta som jag tror passar till.

Så just nu är jag inne i -pusta ut fasen. Har lovat Rasmus att kolla Pirates of the carabian med honom, den första filmen. Han har alla tre och har väl kollat dom flera varv runt. Men jag gillar Johnny Depp i dom filmerna så det kan ju bli lite små mysigt att ligga på sängen och kolla film. Sen fortsätter kvällen med lite fönstertvätt och klädvård.

Det har börjat blåsa utav bara den här. Dom har lovat kuling så fr se hur hårt det blir. Gillar ju lite oväder.... på kvällarna, på dagen ska det vara sol och måååånga plus grader för mn del.

Åsagåsa, den lilla bajshögen har åkt till Turkiet idag. Hoppas dom får det härligt med semester ialf. Men lite fusk är det att hon tjuvstartar sommaren. Jag och Danne har lovat vara akut ryck in till Mia som ska passa hennes gojor.

Vet inte om jag bloggade om det men i december förra året så blev jag stoppad utav farbror polisen precis utanför Rasmus skola. Jag stannade och körde in till kanten. Polisen kom och pratade med mig en stund, kollade mitt körkort och sen öppnar han bakdörren och ser att Rasmus knäppt upp bältet (han trodde ju vi skulle in till skolan, han fattade ju inte att det var polisen) -Jasså säger polisen, här sitter en obältad. Rasmus sitter alltså fortfarande med handen på bältesklämman. Jag försökte förklara för honom flera gånger att han haft bälte men knäppte upp det då vi stannade. Men han lyssnade inte, han sa bara -Det kan ju inte jag veta! Bråttom hade jag så jag skrev på de förbaskade böterna som skulle enligt farbror polis vara pedagogiskt höga så att det skulle svida i arslet!!! Han upplyste mig aldrig om att jag inte behövde skriva på eller vad som händer om jag gör det osv. Och efter att studerat lagen och åklagarnas rekomendationer så vet jag att det måste man. Så efter tre överklagan så kom beslutet jag väntat på, böterna AVSKRIVS :) yeeeeessss. Hade tappat hoppet, för jag googlade runt lite och fann att det är näst intill omöjligt att få böter du redan godkänt avskrivna. Men då har de inte mött mig, hehe (skojar)

Så nu kan jag gå och vila en stund med barnen och bara njuta en stund.

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag säger ju det: du kan nog vara en riktig pain in the ass när det behövs och det menar jag i en jävligt positiv mening!!! ;o)



Nu är jag tillbaka, om än halvt eftersom jag har mamma på besök.. ;o)

2009-05-28 @ 20:19:21
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0