Student förberedelser har startat

Idag har jag ränt runt hela Happis och hela Torneå efter en klänning till mig. Men eftersom jag är rätt så oproportionelig, tre siffrigt upptill och en ungefärlig 36-38 nedtill så är det inte mycket som passar. Det kan inte vara klänningar med söm under brösten för då hamnar den mitt på och klänningen står ut som jag vore höggravid. Klänningar med kupor är bara att glömma, hittar jag en som har kupor som passar mig så kan jag lägga resten omlott runt kroppen. Klänningar som är i vanligt tyg (sånt som inte strechar) går inte heller tar jag en där pattarna får plats så har jag armhålor som kommer ner till midjan, tar jag en som passar i övrigt så är det 15 cm kvar innan den går att stänga upptill. Och tubklänningar kan vara en livsfara, kommer jag i den så kommer jag inte ur den utan att spräcka fanstyget.

Var på Modehuset idag, hon var jätte tålmodig kvinnan och sprang med den ena efter den andra klänningen. En som förövrigt satt rätt så bra såg jag ut som en jävla skurkärring i. En annan hade någon konstig historia mitt på magen, nån söm som rynkade sig, såg ut som en uppsvälld ko i den. En tredje som var för stor förutom över brösten kunde ha gått, den hade knytskärp i midjan! annars har klänningar nuförtiden skärpet under brösten?? i den fick jag rumpa som en ladugårdsvägg!


Jag gav upp, bestämde mig för att gå och gräva igenom min egen garderob, kolla om jag kan ta nått ur den. Sen fara och shoppa när självkänslan är på topp. För då hörni då är man ju ärtig som tusan :)

Nä huvva, natti på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0