Bra jobbat

Rasmus rum har sett ut som en jordbävning i säkert 2 veckor nu. Jag har varit in och tänkt börja men när jag står där så vet jag inte var jag ska börja riktigt.

           
Ni förstår mig kanske? Och det är inte Rasmus som stökar, den är den lilla damen med ont i ryggen så fort det gäller städning :) Hon är expert på att dra fram och sen bara slänga det på golvet eller nån helt annanstans än det ska vara. Ber man henne sen föra tillbaka så har hon ont i ryggen eller är sååååå trött.

Rasmus har tjatat på mig i flera dagar nu och igår sa han -Nä mamma nu är det dags att städa mitt jum!! Jag hjälper dig. Så idag tog vi tag i det. Vi började klockan 13 och lasta ner grejer från rumsdelaren. Det är så att småisrna ska ha detta rum som ser ut att ha varit inbrott i som sovrum. Nere i källaren sen ska de ha ett lekrum. Så det mesta, inte allt men mycket ska ner. Sen är det bara att börja skruva upp deras sängar och sätta in tv:n och dvd:n och så hoppas på att de sover där.

Jag tog ner rumsdelaren, vilket ett var ett hellvetes göra, tung var den med. Sen började jag och Rasmus och bära ner back efter back. Vi tömde ut allt på golvet, dammsög backarna och torkade av dom innuti. Och så började vi sortera tillbaks. Han har bla två jätte lådor med duplo, en stor låda lego, ca 200 dinusaurusar med tillbehör, en hel dinoby, bilbanor, tågbanor, ja jag vet inte allt. Men allt torkades och sorterades in i rätt låda. Savannah min prinsessa diggade runt till Magnus Uggla, dansade och drog fram. Rasmus var så tålmodig, han satt med mig och sorterade och sorterade. Sen såg jag att han hade ont i ryggen, det riktigt högg när han steg upp, stackars gubben.

Vi gick ut i solen, de lekte och busade med Dennis en stund. Sen kom han och sa att -Mamma nu fortsätter vi och jobbar. Savannah hon tittade på sina målade naglar och tånaglar och sa -Mamma, jag id´s nog inte städa. Nå vi fortsatte iallafall och höll på fram till 21 ikväll. Och imorgon fortsätter det. Fotona här ovanför tog jag nyss, så ni ser det är en hel del kvar. Men så här fint har vi hunnit få där nere.

           

Det kommer att bli riktigt bra när vi får dela upp på grejorna lite. Vi kommer att ha kvar en del på överplan med. Kan ju vara lite trist för dom att gå ner och leka om de är ensamma hemma. Och sen ska ju ett barnrum ändå ha lite grejs.

Nä nu ska jag gå och glo tv, så

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ruskigt Hurtiga ni varit! :D

2009-05-22 @ 09:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0