Saknar min son

Att jag har saknat Jonathan i några dagar. Och igår när vi var ner till stranden till majbrasan så kändes det extra mycket. Inte för att han har varit med på det på flera år men ändå. Jag tittade på alla pojkar som cyklade runt där vid brasan, det var ju inte så länge sedan Jonte och Dennis var och cyklade runt där. Igår kändes det som att jag vill att de ska vara 12 år igen, ge dom veckopengen och förmana dom om elden och älven :) då var de mammas små pojkar.

Dennis kommer ju hem varje dag fast att han är hos Gärre, men han kikar in och kollar läget. Han träffar jag varje dag men Jonte har jag inte sett sen påsk!! Han är en grott människa, han är där han har sin dator och sin gitarr, det är livet enligt honom :)

Igår hade de grillfest hos Jonte, pratade med Dennis en sväng på kvällen och försökte ringa Jonte men han svarade inte. Tänk nu har de sina egna grillkvällar, de fixar själv nu. Samtidigt som det känns skönt att de är vuxna nu och sköter sitt eget liv och de har inte råkat ut för något värre under sina tonår. Oooo visst har det varit jobbigt med Jonte men det var inte droger ialf som jag vet fanns en del av i hans gäng. Och att han aldrig blev en av de som suttit på behandlingshem är jag tacksam över. Nu har han heltids jobb, egen lägenhet och tjej. Förhoppningsvis så lugnar partandet ner sig med :)

Kanske just därför att det var en hel del jobb med Jonte som det känns så konstigt att släppa taget, att inte behöva oroa sig varenda helg. Nu menar jag inte att jag inte oroar mig, det gör jag fortfarnade men han har oxå vuxit och mognat, det är inte alls på samma sätt som det var för ett par år sedan. Ett tag fick jag åka mitt i nätterna nästan varje helg när det var bråk eller om de stod i Nikkala dyblöta och ville hem. Men så ville jag ha det med. Jag sa alltid om det är nått så ringer ni. Och det tog dom fasta på, tom deras kompisar ringde när det hände lite väl mycket. Om inte annat så slogs bröderna Bäver med varann :)

Så igår firade jag, Danne och små ungarna  in första Maj med Annika och Tomas, Alva och Alexander precis som vi gjort nu i flera år. Annika sjunger in sommaren med kören, vi lyssnar, står och fryser. I år lyckades de tända majbrasan ialf, förra året började den inte och brinna förrän nu ungar fick fyr på den mitt i natten :) Bengt Pohjanen höll ett tal och efterlyste någon ung människa som kan meänkieli. Riksradion kommer hit på måndag och ska göra nått proram om språket och han ville att någon skulle läsa en dikt. Savannah utropade att -Det kan jag :) de somn stod runt oss små skrattade åt henne men som tur var hördes det inte upp på scen :) Hon är inte blyg alls, när vi kom dit så såg hon att Annika står uppe på scen och sjunger så hon var på väg upp dit. Dannes mamma hann som tur var ikapp henne.

Nä nu vill ungarna ha fika, ska slänga fram det, mata djuren och sen ska vi gå ut och börja städa lite på baksidan. Det är toppen väder här i Happis idag.

Jo förresten, här kommer en länk till Haparanda stads webb kamera, så ni ser hur det ser ut i Haparanda, lite vyer ifrån vår stad.
http://www.tornedalsskolan.se/webbkamera/haparanda-stads-webbkamera.html

Nästa kamera är uppsatt på Tornedalsskolan, när man tittar uppåt från rondellen sp kommer man till vårt torg. I det gula huset bör Jonte, synd bara att man inte ser gårds sidan, hehe
http://www.tornedalsskolan.se/webbkamera/tornedalsskolans-webbkamera.html




X var med igår och sköter sig så fint, mattes pöjk. Han lägger sig ner och sover mellan varven när han inte hittar nått kul att titta på. Han skäller aldrig, drar inte. När han ser någon annan hund så tittar han nyfiket men försöker aldrig g dit. Han håller bara koll, precis som han ska. Men folk tar lite avstånd när vi kommer och ingen ställer sig direkt i närheten och gör de det så frågar de alltid -Är han snäll? iblan kan jag känna mig lite irriterad på den frågan, tror de verkligen att man går ut med en folk ilsken hund på ett ställe där det står några hundra pers packade som sillar? Men det är mest för att han är en rottis. Folk med Golden får säkert inte den frågan merän från folk som är hundrädd. Och golden har högre bett statistik än rottis!! Så de så.....  :)

Glada vappen på er

Kommentarer
Postat av: MorsanBaloo

Nåt som är ännu mer irriterande är när tanter (det är oftast tanter) har sina hundar i låååånga koppel och när man försöker hålla dom ifrån Ida så säger tantfan: "Den är snäll". Och? Blir hon mindre allergisk då? morr



Förstår att du saknar sonen, men du kan ju promma dit och hälsa på. Tyvärr kan jag inte göra så med Robin för att han är så långt borta. ;(

Glada vappen på er!

2009-05-01 @ 12:54:12
Postat av: Pia

Jag kan inte ens förstå hur det känns när barnen tar steget hemifrån, på riktigt liksom! suckar djupt



Det är ju de där bjäbbig småhundarna som är farliga!! ;o)



Kram!

2009-05-01 @ 20:51:45
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Mari & co.

Hej vännen!! Du skriver så fint...jag har ju inga barn själv, men kan ändå förstå vad du menar..och det där med hundar och just när man promenerar med en rottis känner jag igen!!! Det kan verkligen vara jobbigt ibland med alla konstiga kommentarer..jag hade en äldre tant som granne en gång och hon älskade våran söta Nike (du har ju träffat våran Nike) och tanten pratade och klappade Nike alltid när vi träffades på gården, men sen en vacker dag frågade den här tanten om jag hade tänkt hur överviktigt våran jakthund var?? Jag sa till henne att "Nej du, han är en rottis" och efter det vågade hon aldrig prata med oss...kan ni fatta, huh huh...

Men vi vet ju att dom är sååå fina hundar på riktigt!!!

Kramar och hoppas ni har haft en härlig lång helg!!

//Mari

P.S.Hoppas allting är bra med Tintin..du får hälsa henne ;) Puss puss <3

2009-05-01 @ 22:01:16
Postat av: Sanna

Men snälla Anna, vet du inte att mina och dina hundar, är av den rasen som äter barn och andra hundar till middag.

Därför matar jag mina med ett barn eller två, innan jag tar med dom till sammankomster där det finns andra människor. Det är ju så onödigt att spä på ryktena om dessa farliga hundar.=)

Skämt och sido, jag förstår att det finns hund rädda människor och dessa ska man respekter.

Men att kalla dessa för mördarhundar är att ta i.

Med rätt uppfostran och bra gener är dessa hundar jätte trevliga, att dom inger respekt är förståeligt.

Men samtidigt ska man komma ihåg att ingen hund tycker det är kul att bli på hoppad med pussar och kramar av kreti och pleti.

Det är ju så att en stor hund gör större skada än en liten om den blir rädd, eller ilsk.

2009-05-02 @ 12:45:56
Postat av: Irina

Jo men det låter jättelogiskt att man tar med sej en ilsken o aggresiv hund ut bland folk... :) Jag kan förstå att du blir lite less på frågan, jag har själv börjat reagera över den (och alla fördomnar folk har, inte mot weim men greyhounds,dem är tydligen oxå jättefarliga, bara så du vet! de äter oxå¨allt förutom sig själva typ har jag hört....) Nu får jag ju inte frågan såå ofta eftersom Arrack fortf är så valpig av sig eller hur man nu ska säga, han är ger nog inget farligt intryck ler

Men folk som är rädda för hundar respekterar jag, då är jag den första o få mina hundar samlade o lugna o bort därifrån typ.

Nåja nu blev det lite långt det här, jag kanske borde blogga lite oftare ist för o skriva så långa kommentarer ;)

ha d gott!

2009-05-02 @ 14:42:30
Postat av: Tösen

Hej Anna!

Tack för alla kommentarer!! Dom värmer!!

Har bara inte hunnit svara eller skriva tillbaks nått. Men missar aldrig att gå in på din blogg. Har mina dagliga rutiner eller varannandag rutiner med datorn och vilka sidor jag alltid besöker och du är en av dom.

Tiden går fort... tänker bara på savannah hur stor hon har blivit. och inte tala om dom andra grabbarna!! Sånt är livet, det gäller bara att följa med och leva i nuet. Och ta vara på alla stunder.

Ha en bra söndag!

kramar från växjö

(Du skulle varit här nu i fredags och lördags, jag satt och solade i bikini och shorts för det var såå varmt!)Men värmen kommer till er också!

2009-05-03 @ 12:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0