Att äga en rottweiler!!! grrrr

Jahaja som ni alla vet så har jag ju varit förtjust i det här med rottisar sedan jag köpte Tiara 1991, min älskade vän. Men jag TROR jag börjar ändra mig något på den punkten!!!!!!! Jag har ju nu min kära X-man (Danne har sin Nelli, Exos syster)  även kallad Exo och när jag är bestämd så heter han enbart X med kraftig betoning! Från och med i kväll kommer han att förevigt kallas X !!!!!!! Nu till varför

Jag och Danne var i källaren och gav valpisarna den sista maten, klippte klor, hängde tvätt osv. Uppe är rottisarna och Hera. Jag hörde ett liiitet krasch och hann tänka, ska jag gå och kolla. Men glömde det i samma veva. Danne går upp och kommer ner lika snabbt och säger att jag fått ett sms och ger mig mobben som INTE var en trevlig syn!!! Då har min gode X tyckt att han kan nog tugga på den!!!! Alltså jag visste inte vad jag skulle säga, jag bara glodde på den och suckade. Han har tur den gode X att det inte var matte som kom upp och såg eländet för då hade han fått gå omkring med en mobil djupt planterad i pannbenet!!!

Så här såg den ut

     

Hela displayen är i bitar, batteriluckan bär som synes djupa märken efter tänder. Batteriet har jag ingen bild på men det är oxå knöligt. Danne tyckte jag skulle skicka in den till Ericsson och säga att det är nått fel med mjukvaran, den stänger av av sig själv jämt *asg* och undra om de kan serva den lite, lägga in ny programvara o så

Den j*la sablars hundfan! Förra veckan åt han upp vår hemtelefon. Han käkar leksaker, papper, knycker i sophinken, snor mat från bordet, markerar på allt som sticker ut, tex en leksaksbil, ett soffhörn, elkablar, papegojburar osv.  Han har burit upp halva gräsmattan på altanen, inklusive gräs och jord! Men en eloge till min käre vän och följeslagare, han äter inte på möblerna, jippiii.
Det sköter Nelli så fiiiint!!!!

Livet med en rottis är otroligt charmigt, de är trogna vänner, de avgudar sin familj, dom är våra bebisar o vill ligga i famnen. Dom tar plats och vill vara med. Han hatar när jag lämnar honom, han grinar bara jag går i källaren ibland. Vad som än händer så är dom dig alltid trogen. Men som sagt, det finns BAKSIDOR, men förhoppningsvis är han ur detta snart.

Ja att inte förglömma, Ericsson är en för jäkligt bra telefon för hör och häpna, den funkar hur bra som helst. Det går att ringa till den och ringa ifrån den, ljudet e det inte något fel på alls. Men av förklarliga skäl så kan jag inte ta emot sms :)) så kära vänner tills jag köpt en ny så är det ingen idé att messa mig.

                image102
         En något skamsen X säger sorry matte och natti natti till alla er andra

Kommentarer
Postat av: Pian

jo, jag vet ju hur det känns att få något uppätet!! jag kan ännu se Danne framför mig när han frågade om det var mina skor......:)!!!

2007-10-11 @ 08:24:47
Postat av: Anna

Pian
Skrattar, jo det är INTE trevligt säger jag. Danne tackar nog gudarna för att det inte var Nelli som käkade upp den :)

2007-10-11 @ 08:42:46
Postat av: Pia S

He he jag skrattar så tårarna rinner jag kan riktigt se hur det ser ut hos er, stackare men men vad gör man...man älskar ju de små liven i alla fall.
Ps nu har jag lyckats få in foton på min blogg, kika in..KRAM

2007-10-11 @ 09:00:09
Postat av: MorsanBaloo

Oj oj oj... Jag har ett par bra förslag på hur du kan undvika såna situationer men har en känsla av att du inte riktigt vill höra dem. ;)

2007-10-11 @ 11:13:13
Postat av: Irina

Oooj... Måste komma o kolla på din kille o valparna här ngn dag! :)

2007-10-11 @ 11:30:41
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: Johanna

Hojj! Jag
kunde riktigt känna hur arg du var där ett tag. Blundade till några gånger. Men sen är det ju så att man ena stunden känner att "nu säljer jag dig till FÖRSTA BÄSTA PERSON som kommer gåendes utanför". Men efter några timmar "när man har lugnat ner sig" och när man tittar på deras charmiga "Jag älskar dig, var inte arg" så är det lätt att man glömmer deras påhitt. ;)

2007-10-11 @ 15:40:37
Postat av: Sanna

Men hörru, ska vi byta?
Hera mot exo?
Du vet min
Hera with no brain!!!!

2007-10-15 @ 15:41:12
URL: http://whitewolfdoggyblogg.se
Postat av: Tomasinga

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2008-10-06 @ 11:29:42
URL: http://tomasinga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0