Väggen e väck :)


Dagen började kanon. Jag och Rasmus steg upp kl 8, pigga och glada. Gav honom morgon vällingen och pratade med morsan i telefon en sväng. Vid 9 tyckte jag det var underligt att inte Savannah stigit upp än. Gick in och väckte henne och vad märker jag!! JO hon har har feber, kanon het är den lilla stackarn. Humöret dalade en aning. Fasiken tänkte jag hur ska nu detta gå med väggen när hon är hemma. Hon ska ju vara med överallt så det bådade inte gott.

Nåväl när Rasmus var på dagis så satte vi igång och det gick alldelens utmärkt. Hon gick här med hammaren, bankade lite här och där. Städade och bar skräp precis som jag. Hon somnade efter 13 och sov som en stock trotts att vi sågade, rev, bankade och levde om. Hon var som en ängel trotts att hon var så sjuk.

Väggen den försvann betydligt fortare än vad jag trodde. Hade kallt räknat med att vi endast hinner med halva idag och att vi får ta resten på fredag. Jag jobbar från morgonen i morron och ungarna är ledig från dagis, så då blir det nog inte mycket gjort. Men vilken miss i kalkylen jag gjort, den e helt borta nu :) Stolparna där elen går är kvar men de är ju bara att såga av när elektrikern varit.

Så här kommer lite bilder från dagen, fotat med digital kameran :)

             
-Är det månne så här man gör??                    Rivandet är i full gång

          
Jaha, då ger jag mig på dessa då                Klart! Väggen är borta.....puh

    
Köksön, felvänd &       Nu e det bara o ta ner
felplacerad                   de sista skåpen.

Annars har jag gått på som en duracell kanin idag. Har plockat, städat undan, hängt tvätt, skurat, städat skåpar, flyttat runt kläder och slängt lite kläder, passat Savannah, burit byggskräp, rivit med familjen och Fredde på Bachause och käka. Hunnit ha lite främmande mellan varven och en och annan kopp kaffe.

Idag fick vi ta bort en av våra kattar, Meral. Vi upptäckte igår att hon magrat nått fruktnasvärt. Ännu förra veckan var hon som en fotboll, folk trodde hon var dräktig. Nu helt plötsligt vägde hon knappa kilot. Hon kissade en enorm pöl på golvet igår och den var blodblandad. Den såg ut som coca cola ungefär. Jag tror hennes njurar lagt av. Hon orkade knappt stå och än mindre gå. Huj stackars lite Meral. Ringde den gode Björnka som kom rätt omgående och tog hand om det hela. Ville inte vänta på en vet tid, hon led, hon var helt slut. Tror inte hon klarat natten heller. 
Du kommer till Nangiala, lilla Meral, till alla andra djuren som väntar där uppe. Du känner flera redan. Saknar dig min lilla misse. Sov gott så ses vi en dag

                      image30
                       Rasmus säger Sov gott och Natti natti mina vänner

   

Kommentarer
Postat av: MorsanBaloo-snorig o hostig

Det kommer bli så bra nu när väggen är borta! Snyggt o massor med space.
Här händer inget de närmaste dagarna.Snickarn kommer nog först nästa vecka.
Gulliga bilder på ungarna.Synd att missen bidde sjuk. :(

2007-09-13 @ 10:21:40
URL: http://www.morsanbaloo.blogg.se
Postat av: MorsanBaloo

Nja, nuförtiden stupar jag i säng vid nio!!! Och det beror INTE på åldern utan på att man blir så trött av allt repande. ;) (jag repar iof inte så värst men städar o kutar runt med diverse byttor fram o tillbaka)

2007-09-13 @ 13:36:07
URL: http://www.morsanbaloo.blogg.se
Postat av: Pia

Hej anna....alla har visst blivit kökstokiga i happis hihi jättefint får ni nog också. Vilken go bild på rasmus...
KRAMISAR från södertäljepia.

2007-09-13 @ 14:59:28
Postat av: Pia

ps. synd om kissemissen men hon har det skönt nu och får träffa mina kissemisspojkar.....

2007-09-13 @ 15:01:07
Postat av: Anna till Pia

Oh, vad kul att du kikade in här :) Det var så länge sedan man hörde av dig, pratade i förra veckan med Anka om det.
Jopp här renoveras det för fullt och kul är det. Allt är dammigt o jäkligt just nu men va tusan det går att städa bort.
Tyckte så synd om lilla Meral, jag hoppas bara att hon inte behövde lida allt för länge bara. Kuligt med kattepöjkar där uppe :) Då e hon inte själv iallafall
Jätte kramz på dig med

2007-09-13 @ 17:47:43
Postat av: Pia

Hej igen, kommer eventuellt upp till jul i år med älsklingen och hans tre!!!!barn.....vi tänkte åka hundsläde i kiruna och besöka ishotellet....bl a. Förresten om 6 v börjar jag min fotvårdsutbildning...och på måndag tar jag min första mc lektion.....jippiiii äntligen ska jag grensla en tvåhjuling..... hehe. KRAMIS.

2007-09-14 @ 07:46:39
Postat av: Syveradriana

Hello!I enjoyed looking around Your web-site! Keep up this great resourse! With the best regards!

2008-08-22 @ 13:48:14
URL: http://syveradriana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0