Sorg i huset

Idag har Irina dött. Det var så att Savannah höll henne, jag kollade till henne lite då och då. Sen såg jag att Irina såg så konstig ut, jag tog henne och hon var död. Savannah hade antingen tryckt för hårt eller helt enkelt strypt henne. Jag gjorde konstgjord andning på henne och hjärtmassage men det var för sent, hon gick inte att rädda. Rasmus stackarn var alldelens hysterisk, han grinade alldelens hemskt, -Mamma sa han, hon som var så söt och fin och snäll. Hon var så söt när hon tvättade sin lilla nos. Han var otröstlig ett bra tag. Till saken hör är att han varit riktigt rädd för döden de sista tre veckorna. Han har kommit på att vi är inte odödliga och det har varit mycket ångestladdat för honom. Och nu dog hans älskade råtta. Savannah stackarn fattade ju inte vad hon ställt till med.

Vi bäddade ner henne i en plast ask, satte ett tyg under henne och täckte över henne med tyg, Rasmus la ner en liten leksak åt henne. Vi skrev hennes namn på en lapp och la ner i "kistan" locket på och så tejpade vi igen. Vi tog spaden och for ut i trädgården allt enligt Rasmus önskan, han bestämde gravplats. Vi grävde ett hål och han satte i henne där. Vi la en stor golvplatta över, hon fick en gravsten som jag lovat skriva på och hängde upp en lyckta och tände ett ljus. Rasmus höll snyftande ett litet tal, vi sjöng julsånger (också enligt Rasmus) han hittade på en egen liten sång till henne och avslutade med att säga -Jag hoppas du biter Savannah i himlen.

Han har ju haft mycket funderingar kring döden och jag sa att du ser att det ser bara ut som om man sover. Han frågade om jag tror att mina pappa som han vet redan är i himlen tar hand om Irina och ger henne mat och vatten. Jo sag jag det gör han säkert, hon bor där nu. Jag ser henne sa han, hon vinkar hej då till mig.

Här står vi på graven i ösregnet och sjunger till henne.

Huj det var så tragist att se hur ledsen han blev, jag började oxå grina för att han var så ledsen. Har svårt att hålla mig nu med, när jag ska skriva om det. Jag tyckte så synd om honom. Sen dömer man sig själv för att jag inte höll bättre koll. För hon var verkligt fin vår Irina, tänk vad snäll hon måste varit att hon inte bet fast att hon blev ihjäl klämd.

Nå det är redan beställt en ny, pratade med Åsa direkt. Jag vill oxå har en ny för dom är otroligt mysiga, så sociala. Hon älsakde att vara med på kvällen i soffan och sitta i min bh. Kommer att sakna henne.



Vila i frid lilla vännen

Kommentarer
Postat av: eira

Ååååååh, vad sorgligt. Men vad fint att Rasmus ändå hade ork och kraft att ordna begravningen precis så som han själv ville ha. Han har ett stort hjärta den grabben. Sen har dom ju sina perioder när dom tänker på livet och döden. Hoppas ni hittar en fin liten råtta som kan - inte ersätta Irina - få en ny plats i Rasmus hjärta!!! Kram!

2008-08-13 @ 18:54:37
Postat av: Irina

Åååååh, min namne som jag aldrig hann träffa. Nu får jag besöka hennes grav ist nästa gång. Så lessamt för Rasmus, han e en fin grabb som ordnade en sån fin begravning till lilla Irina. Och vilken morsa du e Anna som ställer upp på rått-begravningar i ösregn o sjunger julsånger efter Rasmus önskemål!! Du är verkligen en supermorsa, inte alla mammor som hade gjort det. :) Kram från mig med!!

2008-08-13 @ 21:28:26
URL: http://http.//carwho.blogg.se
Postat av: Åsa

Men lilla hjärtat då .... stackars Rasmus och man får ju inte glömma lilla Savahanna, lillgumman förstår ju inte .. hon ville bara gosa lite !! Man får nästan tårar i ögonen när man läser eran fina råttsermoni. Men hälsa Rasmus att Åsa har beställt en som NÄSTAN är lika fin som Irina, bara nästan. Men det ju så, har man barn och djur helst då smådjur så får man nog räkna med någon olycka ibland så du ska inte klandra dig själv. Sov nu så gott så höres vi.

2008-08-13 @ 23:10:24
Postat av: Johanna

Stackars Rasmus och Savannah! Det är aldrig lätt med Döden. Vare sig det är en människa eller ett djur. Men vilken otrolig gest att ha begravning. Dina barn har fått samma förståelse som du har. Blev själv tårögd när jag läste om era sånger som ni sjöng och hur ni lade ner henne med tyg och allt. Jättefint. Verkligen. :)

2008-08-14 @ 10:28:03
URL: http://akiralipton.blogg.se/
Postat av: Åsa

Den som finner han söker :-) och jag har ju letat ett badkar länge som han ryms in i och eftersom han oxå älskar att bada och det resulterar ju i att köksgolvet ALLTID är blött men det slipper man nu eftersom dom kan gå in i den. Nej du, inte är Ellen så liten och smidig att hon ryms i den ..ha ha ha huvudet kanske. Jodå den finns kvar, tog bara två för jag visste att jag köper ju den ena och sen finns det ju bara en till fågelnörd och jag behöver nog inte säga att det är Ni ler. Den kostar ju lite mera än ett vanligt litet pippibad 499.- landade den på men den är rejäl och sitter med riktiga skruvar. Glid in på jobbet och kika och vi måste bara ta en Moa och Charlie dag här framöver när det finns tid.

2008-08-14 @ 20:03:51
Postat av: Åsa igen

Nu var de jag som glömde.

Jag struntade i dem (parakiterna).. dom får vara hur fina dom vill, känner att jag inte har plats. Jag väntar tills jag hittar en brud till Charlie i stället det ligger först på listan. Har 2 st ungar på G så vi får se. Kruxet är ju alltid att få hit dem. En av dem får jag levererad till jobb dörren för en av lastbils "gubarna" kan ta med den i hytten men den är inte mogen än ... ha ha hamogen men du vet klar. OM allt går vägen vill säga. Men som du vet så vill jag helst ha lilla Moa, men vet att man kan inte få allt man vill ha snyft

2008-08-14 @ 20:10:17
Postat av: Pia

Så himla ledsamt det varit för er alla men speciellt Rasmus! Så fint med begravning och allt. Det tror jag är jätteviktigt, att göra ett avslut..

2008-08-15 @ 19:24:29
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0